lennono Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei. Jeg trenger hjelp til noe jeg ikke har vært så mye borti før. Jeg ønsker å formatere harddisken, og innstallere Windows på nytt. Kan Dere hjelpe meg med en oppskrift, litt sånn "inn med teskje" siden jeg ikke har så mye peil på dette fra før. Jeg har kommet så langt: Starter opp XP innstallasjonsprogrammet fra cd ROMèn, men innstallasjonen stopper i begynnelsen med meldingen "innstallasjonsprogrammet finner ingen harddisk, kan ikke fortsette" På forhånd takk Mvh Lennono Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei! Ja, har du s-ata harddisk? isåfall så kan d hende du må legge inn s-ata drivere som er på diskett. Dette trenger man som regel ikke vist man innstalerer win xp med SP2 da det er drivere for det i innstallasjon. Lenke til kommentar
lennono Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Har s-ata harddisk ja. En annen melding som kommer opp før jeg går inn i bios er at bios ikke er installert. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Du må innstallere driver til SATA i begynnelsen av XP-innstallasjonen ved å trykke F8, når du blir bedt om det. Da må du ha driver på diskett eller USB-minneenhet. Den finner du på leverandørens nettside. Typebetegnelsen på HK står i mellom PCI-brønnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå