FireNacho Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei, etter å ha sett en konferanse hvor Windows Sharepoint Services ble presentert har vi bestemt oss for å implementere dette i skolesystemet vårt. Jeg lurer på om noen av dere har satt dette opp og har noen erfaringer med det. Det virker som ett veldig flott system som kan gjøre både IT avdelingen og de ansattes hverdag bedre. Har dere noen linker til enkle guider for å sette dette opp ? Prøvde raskt å installere det men det feilet, mulig dette er fordi de lå igjen noen gamle IIS instillinger fra en gammel antivirus server som lå på maskinen (Skal sette den opp helt fra bunn av til mandag). Har lest litt rundt på nettet men klarer heller ikke å finne en god forklaring på hva som er forskjellen på Sharepoint Services og Sharepoint Portal. Må man betale for Portal? Håper det er noen her inne som har satt det opp før og kan gi meg noen enkle tips slik at jeg slipper å lete og lese meg ihjel på nettet. Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei, etter å ha sett en konferanse hvor Windows Sharepoint Services ble presentert har vi bestemt oss for å implementere dette i skolesystemet vårt. Jeg lurer på om noen av dere har satt dette opp og har noen erfaringer med det. Det virker som ett veldig flott system som kan gjøre både IT avdelingen og de ansattes hverdag bedre. Har dere noen linker til enkle guider for å sette dette opp ? Prøvde raskt å installere det men det feilet, mulig dette er fordi de lå igjen noen gamle IIS instillinger fra en gammel antivirus server som lå på maskinen (Skal sette den opp helt fra bunn av til mandag). Har lest litt rundt på nettet men klarer heller ikke å finne en god forklaring på hva som er forskjellen på Sharepoint Services og Sharepoint Portal. Må man betale for Portal? Håper det er noen her inne som har satt det opp før og kan gi meg noen enkle tips slik at jeg slipper å lete og lese meg ihjel på nettet. 5510784[/snapback] SharePoint Portal Server koster nok en god slant fjelldollar ja. Et sted å begynne å lese kan være Administrator's Guide for Windows SharePoint Services Microsoft har enda ikke lansert noe kurs som omhandler administrasjon av kun Windows SharePoint Services, men det er i hvert fall noen partnere som har brukerkurs på SharePoint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå