b-real Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei. Sitter å irriterer meg grønn over hvor mye pc'en min bråker for tida, og jeg har funnet ut at chipset-kjøleren min var problemet mitt. Så jeg har sett litt rundt etter chipset kjølere, med vifte for jeg har prøvd Zalman Northbridge-kjøleren men den blir for varm imo. noe jeg vil unngå og logisk nok. Så...er det noen vifte-alternativer for chipset kjølere som jeg ikke har sett? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Kanskje en idè å oppgi hvilket hovedkort du har? Hvordan vet du at zalman kjøleren blir for varm? Den skal holde brukbart, i hvert fall hvis du kjører med stock chipset-Volt(eller hva det heter) og ikke overklokker noe ekstremt. EDIT: Det er den her du tenker på, ikke sant? https://prisguiden.no/product.php?product_id=27259 Mitt asrock 939dual sata2 er vifteløst, og jeg kan ikke si at kjølingen ser ekstrem ut Endret 28. januar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Samme her, har ASRock kortet, 939 seff, og chipset har jeg aldri sett over 32 grader. Liten pingleribbe, men den funker Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) EDIT: Det er den her du tenker på, ikke sant? https://prisguiden.no/product.php?product_id=27259Mitt asrock 939dual sata2 er vifteløst, og jeg kan ikke si at kjølingen ser ekstrem ut 5510785[/snapback] Er den jeg tenker på ja, men jeg syns den er farlig varm rett og slett.Har et EPoX EP-9NPA+ Ultra. Det at jeg mener den blir for varm er at f.eks man tar på kjøleribba så er det som man brenner seg ordentlig. Jeg syns ikke den gir meg god nok kjøling rett og slett. Har ikke målt i grader hvor mye den står på, skal finne info om det når man kommer hjem. Endret 28. januar 2006 av B|Real Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) EDIT: Det er den her du tenker på, ikke sant? https://prisguiden.no/product.php?product_id=27259Mitt asrock 939dual sata2 er vifteløst, og jeg kan ikke si at kjølingen ser ekstrem ut 5510785[/snapback] Er den jeg tenker på ja, men jeg syns den er farlig varm rett og slett.Har et EPoX EP-9NPA+ Ultra. Det at jeg mener den blir for varm er at f.eks man tar på kjøleribba så er det som man brenner seg ordentlig. Jeg syns ikke den gir meg god nok kjøling rett og slett. Har ikke målt i grader hvor mye den står på, skal finne info om det når man kommer hjem. 5510973[/snapback] Ok, så du har den allerede altså? Har du prøvd å feste en 80mm vifte på en eller annen måte da? Med litt fantasi så er vel kanskje det mulig? Jeg har i hvert fall gjort det selv en gang, men ikke på den zalman kjøleren da... Endret 28. januar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå