Ustedalen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Som topic sier, så er disse bildene tatt på Hardangervidda. Har noen konstruktiv kritikk, eller en mening om disse bildene, hadde det vært hyggelig å høre Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 De to øverste bildene var veldig pene, fin stemning i de. Syntes at alle bildene var litt for mørke, men det kan jo være at våre skjermer er kalibrert ganske forskjellig. De tre siste bildene var noe undereksponert, men lengre eksponering kan igjen medføre at de lyse delene blir overeksponert. Det er vanskelig å ta gode bilder av soloppganger, ofte må man ty til litt photoshop "juks" for å få et bra resultat. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 kjempe fine bilder det kan jeg bruke bilde 3 til et web prosjekt på skolen? leta lenge etter slike bilder .. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Som vanlig bilder det er en fornøyelse å bla i. Fint naturlig lys. Kritikk: For mørke motiver og ville brukt blits på bilde 1, 2 og 5. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Fine bilder, men ikke så spennende lys som noen av dine tidligere bilder har hatt. Er det jeg som er pirkete når jeg foretrekker bildet lagt ved som vedlegg? Synes det er greiere å vurdere en thumb, for så å åpne en større versjon hvis jeg ønsker å studere det nærmere. Bildene er ikke for store, dvs hele bildet får plass på monitoren min. Likevel må jeg skrolle litt for å se hele bildet, og en thumb ville spart meg for litt arbeid. Ikke så viktig, kanskje, men siden vi har hatt diskusjonen i det siste, så synes jeg at det er en standard som gjør det letter å bruke forumet. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Takker for kritikk Bildene er nok ganske mørke ja, jeg er enig det. Men jeg merket at det kan ha noe med skjermen og gjøre.. Jeg viste bildene på mamma sin pc, og det ble ekstremt mørkt, mens her var det "normalt"! Kan det ha noe med skjermen å gjøre? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Det kan være at din monitor som er litt lys og lurer deg når du manipulerer bildene. Jeg er litt i tvil om bildene dine er for mørke. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Det kan være at din monitor som er litt lys og lurer deg når du manipulerer bildene.Jeg er litt i tvil om bildene dine er for mørke. 5515926[/snapback] Det er godt mulig.. Hvor ser jeg det? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Med øynene :!: Siden du ikke har noe kalibreringsverktøy, så må du vel nesten ta det på gefühlen. Kanskje det finnes et kalibreringskart du kan laste ned, som gir detg en pekepinn. Husk at kontrastene ofte er alt for sterke på normalinnstillingene hvis du har lcd. De må skrues ned til i alle fall 30%. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Dersom du har Photoshop har du også kalibreringsverktøy installert. Sjekk ut Adobe Gamma på kontrollpanelet. Det ligger tutorials på nettet til å bruke den, om du trenger. Til bildene: Du har som vanlig øye for gode naturmotiver, men de er dessverre altfor mørke. Man kan se noen detaljer, men det blir for diffust. Jeg liker bilde nr 2 best, og kunne gjerne tenke meg å se en litt lysere utgave Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Men bildene er for mørke, jeg er enig det! Godt mulig skjermene deres er helt lik min, for jeg har ikke hørt så mye klager på at det er mørkt på de andre bildene mine Det er nok på mamma sin det var feil, for der fikk alle bildene for høy kontrast! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Når man får levert en ny lcd, har den stort sett for høy kontrastinnstilling. Juster mammas monitor litt ned på kontrasten, så går det nok bedre for henne. Personlig trodde jeg bildene skulle være så mørke, så jeg reagerte ikke på det. Lenke til kommentar
123picture Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Bildene er mørke ja, men på bilde nr.4 så passet mørket perfekt. Dette likte jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå