bjornegil Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hei Jeg har kjørt et program som heter HDD Health og den viser at HD har en kritisk temp på 54 grader... Er det noe å bekymre seg for eller hva skal jeg gjøre ? HJÆLP Bekymret for kræsj....... Endret 28. januar 2006 av bjornegil Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det du bør gjøre: Plasser harddisken(e) slik at det kan strømme luft forbi den. Vil som oftest si at du skrur den fast nede i kabinettet hvor luften kommer inn. Det du IKKE bør gjøre: * Ha 3 harddisker stående helt inntill hverandre i 3,5' brønnen (der hvor diskettstasjonen bruker å stå). For min del, hvis jeg absolutt MÅ bruke 3,5' brønnen til diskettstasjon pluss harddisker så passer jeg på at diskettstasjonen kommer imellom harddiskene. Uansett så er det viktig at harddiskene ikke står tett inntill hverandre. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 En vifte rett foran harddisken(e) gjør underverk mot høye temperaturer. Og ja, du bør prøve å få temperaturen ned. 54 grader er i grenseland av hva harddisken er bygget for å tåle. Og en slik temperatur vil nok over tid redusere levetiden på disken. Derimot er den ikke så kritisk høy at den bør utgjøre noen akutt fare. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har du prøvd å ta på disken og kjenne etter om den faktisk blir så varm som HDD Health mener? Kan jo være programmet/sensoren rapporterer feil også. 54 grader hørtes veldig mye ut... Hvilken disk er det snakk om? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Noen disker kan fort komme opp i den tempen. Om jeg kobler ut viften foran mine disker, så går Seagaten min relativt fort opp i 54-55 grader. Med bare den minste luftstrøm, så går den ned til ca 40. Normalt ligger den på ca 25-30 grader. Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 hei dette er en bærbar pc dette er snakk om da . Toshiba Satelite A10. Jeg vet liksom ikke om dete r å stole på programmet. Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Noen som vet hva temp på HDD skal ligge på ?? Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 HDD ligger på 44-46 grader... Er det for mye?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå