Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en vil IKKE starte

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en pc som ikke vil starte.

Når man trykker på power knappen skjer det ingenting.

Lyset på hovedkortet lyser, noe som er det eneste tegnet til liv i pc'en.

Prøvd og kortslutte de to pinnene som går til på-knappen, uten noe godt resultat.

Prøvd og ta ut skjermkort, og ram.

Tatt ut strøm til allt annet enn til hovedkortet.

Ingenting hjelper. :no:

Også prøvd med en annen strømforsyning.

Kan jeg konkludere med at hovedkortet er ødelagt, eller er det noe mer jeg bør prøve først?

Specs:

Abit AG-8 Hovedkort

1024 MB ram

ASUS EAX600XT 128MB (eller noe slikt :p)

2x 120MB s-ata

DVD-rom

NorthQ 400W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det første som slo meg var at det måtte være strømforsyninga, men siden du har prøvd med en annen, er det vel ikke det da. Høres ut som at det er hovedkortet som er ødelagt, men hvordan kan det ha skjedd?

5510595[/snapback]

Ja, trodde det var strømforsyninga jeg å, men, den andre jeg prøvde funker, så det er ikke det.

Har ikke peiling på hvordan det kan ha skjedd. Han sa det bare skjedde.

Jo, så sa han at han da, når han ikke fikk den til å funke, hadde satt power switchen på to andre pinner, da hadde den startet litt, og så slått seg av. :p

Men, den skulle visst ikke ha funke føre han gjorde dette heller.

Det er i alle fall et display på hovedkortet med to tall, som nå lyser "00", som da indikerer at det IKKE er noen feil. :p

Tror kanskje han bør skaffe seg nytt hovedkort? :/

Lenke til kommentar

Tror du burde lese det jeg skriver først. :p Og ikke trippelposte.

Man har en fin "rediger" knapp. Jeg har prøvd og kortslutte pinnene. Som jeg har skrevet tidligere. Også prøvd og ta ut rammen. Rammen funker som den skal i en annen maskin.

Lenke til kommentar
Det første som slo meg var at det måtte være strømforsyninga, men siden du har prøvd med en annen, er det vel ikke det da. Høres ut som at det er hovedkortet som er ødelagt, men hvordan kan det ha skjedd?

5510595[/snapback]

Ja, trodde det var strømforsyninga jeg å, men, den andre jeg prøvde funker, så det er ikke det.

Har ikke peiling på hvordan det kan ha skjedd. Han sa det bare skjedde.

Jo, så sa han at han da, når han ikke fikk den til å funke, hadde satt power switchen på to andre pinner, da hadde den startet litt, og så slått seg av. :p

Men, den skulle visst ikke ha funke føre han gjorde dette heller.

Det er i alle fall et display på hovedkortet med to tall, som nå lyser "00", som da indikerer at det IKKE er noen feil. :p

Tror kanskje han bør skaffe seg nytt hovedkort? :/

5510685[/snapback]

Hva mener du med at han hadde "satt power switchen på to andre pinner"? Mener du at han stilte på volten på strømforsyninga? Den skal stå på 230 volt, så det må han være forsiktig med, hvis det var det han gjorde. Broren min klarte å få strømforsyninga si sprengt ved at han stilte på volten på strømforsyninga.

Det må nok være hovedkortet som er ødelagt, ja. Så jeg tror nok han må skaffe seg en ny.

Lenke til kommentar

Haha, sorry, dårlig forklart. Mente "on-knappen". Han satte den på to andre pinner enn der de skulle. Å skrudde deretter på.

Men, ja, hovedkortet er nok dødt!

Får arrangere en liten minnestund og en verdig begravelse i morgen. :cry: *hikst*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...