metropol Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg lurer på om jeg istedet for å kjøpe ny PC til guttungen heller skulle investere i en ekstern harddisk og sørge for at alle spill ligger på denne istedet for C:\disken Noen som har erfaring med om dette fungerer. Jeg har tidligere vært streng på å bruke Min egen HovedPc til spilling, og derfor har han overtatt min gamle PC. Nå begynner denne å bli relativt dårlig ytelsesmessig for å spille de nyeste spillene. Men det å investere 6000 kr i ny PC for kun spilling, synes jeg er litt drøyt. Tenkte da kanskje på å anskaffe en egen 100GB HD som vi kobler til via USB. Vil dette fungere? Vil USB grensesnittet bli raskt nok?. Vil det allikevel legge seg mange filer på C:\ området grunnet kravene til spillet? Takker for innspill Lenke til kommentar
Leet-Pete Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hvis du har USB 2.0-port i maskina, skal det gå bra. Men hvis du har USB (1), vil jeg ikke anbefale det. Men, du kan jo isåfall kjøpe et USB 2.0-kontrollerkort. For hvert innstallerte software/spill vil det vil legge seg noen filer på den partisjonen windows er innstallert på, ja. Men det tar ikke så mye lagringsplass. Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Etter hva jeg har erfart er USB generelt veldig avhengig av ledig cpu-kraft og har derfor problemer med å oppnå de hastighetene som standarden tillater. Det er en grunn til at produsentene oppgir høyere overføringshastigheter på disker med FIREWIRE 400 enn ved USB2. Tror firewire er tingen om maskinen din støtter det. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) jeg har hatt spill på eksterne harddisken min og det gikk fint , jeg har USB 2.0 .. men har opplevd at det ikke er like stabilt på alle pc-er - noen ganger går det litt hakkete.. og da jeg prøvde USB 1.0 fikk jeg bare feil melding..men om hovedmaskinen din er rask nok og støtter USB 2 så tror jeg det vil gå bra Endret 28. januar 2006 av xox Lenke til kommentar
metropol Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Takker allesammen for tilbakemelding. Jeg har både Firewire og USB2.0. Det gjør valget enklere. Blir billigere å kjøpe en ekstern harddisk enn å kjøpe ny PC. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå