PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hadde egentlig tenkt å bidra med noe fra eksotiske strøk i dag, men i steden kommer noe helt nytt. Etter fredagens stress tok jeg guttungen med en på en tur rundt kirken før leggetid. Det resulterte i flere bilder, blant annet flere skyggebilder i flombelysningen. Her er et av dem i 4 forskjellige varianter. Wb: Tungsten. Eos 20D, Sigma 18-55/3,5 osv på 18mm og full åpning. Iso 1600, 1/50s. Det første er bare litt skjerpet. De andre er... litt manipulert. Har aldri gjort noe slik i etterbehandlingen før, så jeg lurer litt på om det er vellykket. Ekspresjonistisk Warhol? Gøy å leke med virkemidler og få litt tips på veien. Slakt i vei, dette er bare et forsøk på noe nytt fra min side. Endret 28. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Ganske stilig, men jeg syns du bør dra ned saturation en god del. Fargene blir litt for aggressive, særlig på nr 2 og 4. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Ganske stilig, men jeg syns du bør dra ned saturation en god del. Fargene blir litt for aggressive, særlig på nr 2 og 4. 5510329[/snapback] Takk, kanskje det. Forsøker meg på litt pop-art, men vet som sagt ikke om det er vellykket. Egentlig er det bare meningen å bruke det nøytrale bildet, #1. Siden du likevel synes det er stilig, så tar jeg tjansen og legger ut en ny variant. Nå blir det vel mer tydelig at det skal være et grafisk uttrykk àla Warhol. Bedre? Ps: Har brukt Tint i Picasa. Det var bare en idè jeg fikk når jeg satt og browset jpg-versjonene fra kveldens session Edit: Bilde #1 (det gyldne) har ingen økning av saturasjon. Slik er faktisk fargen på lyset som de bruker på den kirken. Wb var stillt inn på tungsten, siden det gav den samme fargen som øynene så. Var ikke fornøyd med den grafiske effekten i de separate bildene, men synes selv det er et mer tydelig grafisk uttrykk nå. De første fire var liksom bare fire bilder med rar farge. Hva synes du, Sir? Endret 28. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Den sammensatte versjonen fungerer bra synes jeg, men jeg ville beholdt det orginale utsnittet fra den første posten din og ikke kuttet toppen. Og så tror jeg jeg hadde forsøkt å byttet om det røde og gule bildet slik at det blir en slags progresjon fra det lyseste til det mørkeste bildet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Takk for gode råd. Likte litt det kvadratiske formatet, og det er nødvendig i og med at poenget er at det skal være en Warhol-pastisj. Han brukte som kjent et kvadratisk polaroidformat som grunnlag for sin pop-art. Ellers er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre med fargene. Tenkte kanskje å bytte ut den originale gulfargen, slik at originalen kan leve sitt eget liv i tillegg til collagen. Er det noen med kjennskap til Warhols kunst som reagerer på fargebruken? Dere trenger ikke være kunsthistorikere for å kritisere bildene mine, altså. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Personlig likte jeg på rad og rekke bedre en det kvadratiske formatet. Morsomt bilde. Enig med Zork angående å beholde det originale utsnittet. Men blir vel værre å få det kvadratisk da. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Kjempe-coole bilder. Syntes bilde nr 1 hadde mest skarphet og likte det best. Vil etter min mening funke godt som en form for portretter, ikke nødvendigvis som pop-art. For å følge den tanken videre kunne jeg tenke meg flere forskjellige positurer i en collage. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Hmm, det første jeg tenkte når jeg så thumbene var Bart Simpsons ved siden av en stor slem mann.. ikke spør meg hvorfor. Hadde kanskje funket bedre om skyggene var skarpe rundt kantene? Ellers så ga ikke bildet meg så veldig mye egentlig, men det er nå meg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Syntes bilde nr 1 hadde mest skarphet og likte det best. Vil etter min mening funke godt som en form for portretter, ikke nødvendigvis som pop-art. 5512496[/snapback] Bilde #1 er skarpest. Disse bildene er noe jeg laget ut fra originalen (som er #1). Brukte bare Picasa, for det var bare en crazy idè jeg fikk mens jeg browset gjennom dagens produksjon. Av en eller annen grunn ble de manipulerte bildene litt mer uskarpe. De fikk varierende filstørrelse også. Er ikke Andy Warhols pop-art hovedsaklig portretter, da? Ser man bort fra hans hyllester til industridesign, så er han jo mest kjent for sine portretter av Marilyn Monroe (og i Norge, Dronning Sonja). Noen av bildene i disse seriene var lagt opp med samme konfigurasjon som min collage, og det var de jeg hadde i tankene. Ellers vil jeg takke for alle fine orden fra folk med peiling. Denne debatten er utrolig givende for meg, fordi den er ikke så bundet opp i teknikk. Ps: Dere som ikke liker bildene er også velkomne til å skrive inn. Dette er en diskusjon om kunstneriske valg, og alle meninger er like riktige som mine. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Hmm, det første jeg tenkte når jeg så thumbene var Bart Simpsons ved siden av en stor slem mann.. ikke spør meg hvorfor. 5512989[/snapback] Ikke så langt fra sannheten. Takk for kritikk. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 i og med at poenget er at det skal være en Warhol-pastisj.5511909[/snapback] Er det ikke bedre å lage en PMnormal-pastisj? Som Transvision Vamp synger: "Soup cans and cola, pop art baby But now that's all over Because Andy Warhol's dead" Jeg synes 'texturen' på veggen her er så bra at mest mulig av den bør være med - synes i tillegg figurene blir for dominerende når utsnittet blir så tett. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg tror det beste er at originalen får stå for seg selv (gul versjon), mens jeg jobber litt med den andre idèen. Kanskje jeg skulle bruke andre bilder fra session'en i en collage i steden? Synes nemlig originalbildet er godt nok som det er. Det gule lyset var faktisk slik i virkeligheten. Ps: Jeg kan ikke lage en PMnormal-pastisj. Det får dere gjøre Kopi er den flotteste form for kompliment. Ds: Transvision Vamp var jo en kjempepastisj på Factory-kultur og pop-art selv, så de tar jeg ikke alvorlig i så måte. "I don't want your pictures of Jimmy Dean and Norma Jean, I want your love!" Absolutely lovely i sin tid, akkurat som jeg var. We where fabulous then.... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Hva synes du, Sir? 5510970[/snapback] Excellent, James. Jo, jeg skjønner hvor du vil hen, og syns det ble ganske stilig. Jeg er bare litt uenig i valg av farge og saturation, men det er jo fullstendig subjektivt. Har en liten fetisj for litt mildere farger, men skjønner at det ikke er det uttrykket du prøver på her. Jeg bare synser nå. Det hadde vært morsomt å sett en collage med flere forskjellige positurer og slikt Hadde du ikke sagt at dette var skyggebilder hadde jeg nesten tatt det for å være skapt digitalt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Stort sett foregår det meste i kamera med meg, The Decisive Moment. Happy to serve you, Sir. Ps: Kune du virkelig tenkt deg Homer Simpson (jfr annet svar) som butler? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Heheh. Det hadde vært en ære for en Simpsons-fan. Når jeg tenker etter får jeg også litt Bart-assosiasjoner der. :!: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 De er blant våre respektive helter, men Al Bundy ligner mest på gamle far :!: Takk for veldig konstruktiv kritikk. Tar alt til etterretning. Skal prøve på ny en annen gang med andre varianter i collagen/montasjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå