corge Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg hadde et nettverkskort med Tulip-chipset som plutselig begynte å gi en latency på et helt sekund på nesten hver eneste pakke (og performance deretter). Linux-kernel gav hele tiden error "eth0: transmit timed out" og ifconfig viste masse RX/TX errors - men jeg kunne f.eks. gi og motta ICMP echo til tross errors. Jeg er ganske sikker på jeg har opplevd det samme med tilsvarende billigkort (rtl8139-chipset?). Mitt spørsmål er: hva er det som skjer med kortet som gjør at det blir "delvis ødelagt"? Skulle tro at når noe først slutter å fungere (og hva er det som slutter å fungere?) så fungerer det ikke i det heletatt, så jeg er interessert i å vite hva som faktisk skjer - også om andre har opplevd det samme. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det hender at nettverkskort begynner å tulle, og i noen tilfeller kan de jamme hele nettet. Men det kan også være kabelen din som har fått seg en trøkk. Jeg ville byttet kabel, deretter koblet til mellom 2 maskiner med krysset kabel. Skjer det samme i begge tilfellene har du defekt kort, hvis ikke er det noe annet. Lenke til kommentar
corge Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Det hender at nettverkskort begynner å tulle, og i noen tilfeller kan de jamme hele nettet.Men det kan også være kabelen din som har fått seg en trøkk. Jeg ville byttet kabel, deretter koblet til mellom 2 maskiner med krysset kabel. Skjer det samme i begge tilfellene har du defekt kort, hvis ikke er det noe annet. 5510360[/snapback] Takk, men jeg lurte ikke på hvordan jeg skulle få maskinen på LAN igjen, det løste jeg bare ved å bytte NIC. Lenke til kommentar
Rankin Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Høres ut som om at det er et Linksys LNE-100 kort du har. I 2002 så kom det en del kort av den typen ut på markedet med fuktskader, det var ikke synlig på embalasjen, og den antistatiske posen var tett. På en del kort var det ikke mulig å se, men på andre så man helt klart en missfarging på loddetinnet. En del av kortene var DOA, men mange fungerte også. De fleste døde dåg på den måten du beskriver etter en kort tid. Det er litt synd at dette kortet ikke lenger produseres da det er et veldig godt kort. Det var det eneste kortet som faktisk taklet 100Mbit med minimum size packets i 2002, hvordan det er i dag vet jeg ikke. (Intel (eepro100) kort sluttet å fungere, og 3com (3c905) tok med seg pci broen i en evig loop, og låste derved maskine. Realtek kastet pakker i vilden sky... ) -- Rankin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå