Tore Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Skumle saker dettan, men, må vel prøve å se hva folket synes on noen bilder alikevell... Så starter med to ganske enkle bilder da... Blåmesa har fått et autolevels & Resize i PS... Lukker 1/1002 F 3,5 (Med stativ....... (på 1/1000) ) Buster Har fått en Auto Kontrast & Resize i PS... Lukker 1/60 F 2,7 (jeg tror det ble tatt på auto for å rekke å ta bildet..) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 To gode bilder. Bildet av blåmeisen har flotte farger, og Buster har fin retning i "portrettet" sitt. Me like. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Takker PM... Oppe på denne tiden altså.? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 No rest for the wicked. Det verste er at poden kommer til hoppe på hodet mitt om få timer. Zatz laif. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Veldig pene bilder, begge to. Faktisk såpass at jeg ikke klarer å velge hvem som er best. Ingenting å sette fingeren på etter min mening Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Veldig pene bilder, begge to. Faktisk såpass at jeg ikke klarer å velge hvem som er best. Ingenting å sette fingeren på etter min mening 5510327[/snapback] takker for det.! Men det er jo dog ikke så masse forstyrrelser på de, så skal legge ut noen litt mere rotete bilder senere...... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jo, det er sant. Det gjør jo mye av jobben. Her er det ingen tvil om hva som er i fokus. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Men det er jo dog ikke så masse forstyrrelser på de, så skal legge ut noen litt mere rotete bilder senere...... 5510336[/snapback] Ikkje for rotete då, bilder med motiv på uforstyrra bakgrunn er fint. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Veldig fine bilder syns jeg Lenke til kommentar
ruva Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 2 flotte bilder. det eneste jeg kan se er at hodet til blåmeisen er litt ut av fokus... ellers så er det hodet mitt som er det akurat nå Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Pene bilder, ingen tvil om det. Dyr er også vanskelig å fotografere, især dyr som hund, katt osv som man stiller opp. Gjort mange mislykkede forsøk her ja... Bildet av buster syns jeg kanskje ble litt "kjedelig". (Misforstå meg rette nå da...) Hunden er blitt helt sort, ser bare omrisset og tenner, lepper osv, eller helt sort. Om du hadde fått frem mer detaljer her tror jeg det kunnne blitt bedre, spesielt i og med at bakgunnnen er så monoton. Utsnitt og vinkel er litt spesielt og bra syns jeg. Samtidig har du fått med et våkent blikk hos hunden som tydelig fokuserer på noe. Regner med at du har en luring til å hjelpe deg med hunden? Blåmeisbildet er fint syns jeg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Veldig bra bilder, men jeg er enig med Cirrrus Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Er ikke helt enig i kritikken av bildet av Buster. Det har en flott grafisk effekt som går utenpå de vanlige reglene for hva som er et godt fotografi. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 På bildet av buster seg jeg tegninger i hele pelsen, er da ikke helt sort den. Så det tekniske sitter vel rimlig bra der Lenke til kommentar
brainware Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Bra bilder. For å kritisere så vil jeg trekke fram fokus på hodet til meisa eller øke dybdeskarpheten. En vanlig regelen er at øynene skal være i fokus, og det har selvfølgelig gyldighet også for fugler. Savner litt mer av kroppen til hunden istedet for mer bakgrunn, men bildet er et spennende portrett av en hund også som det er. Fint. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 2 flotte bilder. det eneste jeg kan se er at hodet til blåmeisen er litt ut av fokus... ellers så er det hodet mitt som er det akurat nå 5510607[/snapback] Gnaske riktig det, den står ikke helt rett på kamera, så hodet ble litt ute av fokus desverre, men d skal jo ikke dere se.... hehe... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Pene bilder, ingen tvil om det. Dyr er også vanskelig å fotografere, især dyr som hund, katt osv som man stiller opp. Gjort mange mislykkede forsøk her ja...Bildet av buster syns jeg kanskje ble litt "kjedelig". (Misforstå meg rette nå da...) Hunden er blitt helt sort, ser bare omrisset og tenner, lepper osv, eller helt sort. Om du hadde fått frem mer detaljer her tror jeg det kunnne blitt bedre, spesielt i og med at bakgunnnen er så monoton. Utsnitt og vinkel er litt spesielt og bra syns jeg. Samtidig har du fått med et våkent blikk hos hunden som tydelig fokuserer på noe. Regner med at du har en luring til å hjelpe deg med hunden? Blåmeisbildet er fint syns jeg. 5510617[/snapback] Takk for lang kritikk, Buster har en pels som absorberer ALT lys, så jeg vil si dette bildet er en av de få hvor man faktisk ser kontraster i pelsen... Nei, han ser etter noe fugler han så gjerne skulle jaget, å rett etter bildet så satte han etter de.... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Bra bilder.For å kritisere så vil jeg trekke fram fokus på hodet til meisa eller øke dybdeskarpheten. En vanlig regelen er at øynene skal være i fokus, og det har selvfølgelig gyldighet også for fugler. Savner litt mer av kroppen til hunden istedet for mer bakgrunn, men bildet er et spennende portrett av en hund også som det er. Fint. 5512618[/snapback] Takker for kritikk. Ja skulle gjerne hatt fokus på nakken eller hodet på meisa, men tok bildet med MF for å i d heletatt ha sjansen til å knipse før den var borte igjen, å dermed satte den seg litt for langt bak i forhold til fokus, men endte opp med mange gode fugle bilder den dagen... Savner sola i Bodø jeg, disse ble tatt i trøndelag for noen uker siden... BTW: bildet av buster kom i posten i 20x25 i dag.!Rett på veggen med det.... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er det verdt. Glimrene bilde, synes jeg. Det er et kunstnerisk mer høyverdig bilde enn blåmeisen, siden det bryter litt med fotografiske konvensjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå