Gå til innhold

AMD64 x2 3800+ - problemer i 3dmark06


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mistanke om at det har vært noe galt med CPU helt siden jeg kjøpte den.(For ca 3 uker siden). Det er altså en AMD64 3800+ dual core. Forøvrig restarter pc`n seg "hvor" og når som helst.(ustabil) Se på bildet nedenfor, dette er vel ikke et normalt resultat for en slik CPU?

 

Vær så snill, ikke kom med eventuelle feilkilder som ram,psu,temp,hdd etc. når det kommer til at pc`n er såpass ustabil, for alt sammen er sjekka. Kun HK og CPU som ikke er blitt testet tilstrekkelig nok enda, hovedkortet er forresten et ASUS SLI PREMIUM.

post-65284-1138412633_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du prøvd å oppdatere BIOS...

 

vil anbefale deg å gjøre det

5525730[/snapback]

 

Når jeg forsøker å oppgradere får jeg minnefeil i oppstarten. Det er nok minnekontrolleren i cpu`n det er noe galt med tenker jeg. Når det gjelder 939 sitter minnekontrolleren i cpu, ikke på HK

5531796[/snapback]

Har du testet om minne brikkene er ok? Kjør mem86 for å teste minne brikke(ne) dine?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Testet ddr-brikken (512mb) fra min gamle maskin og satte denne brikken inn i den nye pc`n. Samme feil oppstår, og denne brikken vet jeg er 100% ok, og har alltid vært det. Jeg er i ferd med å sende CPU i retur, for jeg er temmelig sikker nå på at det er CPU som er problemet. Noen innspill før jeg sender den tilbake?

Lenke til kommentar

Jeg har disse minnebrikkene :

 

https://www.psdata.no/ps.asp?IT=107264

 

kjører altså 2 stk minnebrikker i dualchannel

Har prøvd med bare 1 minnebrikke. Har prøvd å bruke de andre minnebrikkeslottene på hovedkortet. Har prøvd med andre typer minnebrikker.

Samme feil oppstår. Det virker som at minnekontrolleren ikke klarer å kvitte seg med informasjon, og i dette tilfellet, så sitter minnekontrolleren i CPU. Hadde aldri trodd at feilsøkingen ville ende slik, men det gjorde den altså. Sender både HK og CPU til mpx over helgen. Skal huske å skrive her igjen når problemet er løst.

Lenke til kommentar

okå... takk.. da kan jeg konstatere at vi ikke har samme problemet...

 

Hos meg går ytelsen ned ca 50% med noen minutters spilling, og datamaskinen kommer seg ikke før etter en restart.... men jeg tror det har noe med at jeg kjører kun single channel 512mb twinmos... fra et dual channel sett...

 

må bruke det til jeg få kjøpt meg minne i mars...

 

eller så kan det være harddisken som av og til høres ut som om den skal eksplodere :S..

 

hadde jeg bare hatt penger til å kjøpe ny harddisk og minne nå :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...