stian90_2 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hei. Jeg bruker et script som jeg fant på http://www.megaspill.net/content/view/42/1/1/0/ Jeg har opprettet databasen, og har ikke noe problem med og registrere folk. Og få dem til og logge inn, men når jeg skal få dem logget ut er det værre. Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det ? Endret 29. januar 2006 av stianiquniez Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Du kan gjøre slik: <?php foreach ($_SESSION as $key => $value) { unset ($_SESSION[$key]); } $_SESSION = array(); session_destroy(); ?> Endret 28. januar 2006 av Beethoven Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Du kan gjøre slik: <?php foreach ($_SESSION as $key => $value) { unset ($_SESSION[$key]); } $_SESSION = array(); session_destroy(); ?> 5510749[/snapback] Liten bug der. Du sletter bare variablene i selve scriptet. Altså, $_SESSION['var'] er ikke tilgejngelig mer, men du har ikke slettet den fra selve session så den vil være tilgjengelig på neste side også. Bruker man session_unset('var') derimot ... Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hmm... kanskje jeg misforstår, blir dette bedre? <?php foreach ($_SESSION as $key => $value) { session_unset ($_SESSION[$key]); } $_SESSION = array(); session_destroy(); ?> Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Edit: Hmf! Når jeg tenker meg om er det void session_unset(void); aka session_unset skal ikke brukes slik jeg sa Enten må det bli session_unregister('var') som loopes eller session_unset() som kjøres en gang. Endret 28. januar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jupp, det ble nok bedre. Forsåvidt trenger du ikke $_SESSION = array(); siden du over tømmer den alikevel. 5510781[/snapback] Tja, bedre å være på den sikre siden hehe. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jupp, det ble nok bedre. Forsåvidt trenger du ikke $_SESSION = array(); siden du over tømmer den alikevel. 5510781[/snapback] Tja, bedre å være på den sikre siden hehe. 5510794[/snapback] Les min edit over. Tror jeg må slutte å uttale meg om session jeg Er så vant til å benytte database til session, altså lage det helt selv, og da glemmer jeg litt hvordan ting var når man bare bruker "vanlig" session. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Nå blir jeg veldig usikker her... men, ok, slik: <?php foreach ($_SESSION as $key => $value) { session_unregister($key); } $_SESSION = array(); session_destroy(); ?> ? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Nå blir jeg veldig usikker her... men, ok, slik: <?php foreach ($_SESSION as $key => $value) { session_unregister($key); } $_SESSION = array(); session_destroy(); ?> ? 5510828[/snapback] Jepp. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Det funket fint med kun session_destroy() =D Når jeg først er i gang her, er det noen som vet hvordan man kan adde flere felt på registeringskemaet ? jeg kan mysql veldig dårlig Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 For det første må du legge til flere felter i HTML-skjemaet som sender dataene og legge til tilsvarende felt i mySQL-tabellen. Deretter må du finne scriptet som tar imot data, og få det til å lagre disse ekstra feltene. I stor grad kan du se på hvordan det er gjort med de andre feltene. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Edit; post fjernet. Endret 16. august 2009 av stianiquniez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå