Nesredna Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg vurderer nå vannkjøling da jeg er lei av at pc`n bråker som en tornado.... *Hvordan "frikobler" jeg feks. cpu kjøleren uten at det lekker vann? *krever det noe vedlikehold? *Er det vanskelig å montere? (har gjort omtrent alt som har med lufkjøling å gjøre) *Er det noen spesielle ting jeg burde passe meg for? *Hvordan er det med hdd kjølere? har ikke sett dette noe særlig... *Vil først "øve" meg på server`n min før jeg flyr på super pc`n.. Noen anbefalinger til en Intel478? *Og evnt til en AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4400+ s939? Kabinettet mitt Håper jeg ikke spør dumt? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Vet ikke om du spør dumt for jeg skjønner ikke helt hva du spør om Hva mener du meg å "frikoble" CPU kjøleren? Lenke til kommentar
Nesredna Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg vurderer nå vannkjøling da jeg er lei av at pc`n bråker som en tornado.... *Hvordan "frikobler" jeg feks. cpu kjøleren uten at det lekker vann? *krever det noe vedlikehold? *Er det vanskelig å montere? (har gjort omtrent alt som har med lufkjøling å gjøre) *Er det noen spesielle ting jeg burde passe meg for? *Hvordan er det med hdd kjølere? har ikke sett dette noe særlig... *Vil først "øve" meg på server`n min før jeg flyr på super pc`n.. Noen anbefalinger til en Intel478? *Og evnt til en AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4400+ s939? Kabinettet mitt Håper jeg ikke spør dumt? 5510151[/snapback] feks om jeg skal bytte cpu da... når jeg tar av den? hva skjer da? renner vannet ut? søker på google men finner liksom ikke noe skikkelig nærbilde av åssen kjølinga sitter på cpu.. dette gjelder jo generelt for alle kjøledingser på hk... spruter vannet? er det en lukket mekanisme så det er liten risk å bytte ting? osv. sånne ting jeg lurer litt på.. vil ikke drite meg ut ved å ødelegge noe.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Tar utgangspunkt i kjøleren under i skissen min: http://www.microplex.no/productimages/ddrb...drbxa64_org.jpg Hvis du er redd for at den skal lekke under bytting av deler så er det ikke verre enn at du tømmer hele systemet for vann før du mekker Håper skissen min gjorde ting klarere Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 trodde det "kalde" vannet skulle inn i midten og det "varme" vannet ut på begge sidene jeg? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ehehhehe ja jeg har vist bytta om litt Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er ikke sååååå viktig, har kaldtvann inn på sidene og "varmtvann" ut i midten, fikk bedre temps med det Har waterchill extreme kit Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 hehe....har ikke prøvd selv men trodde bare at det var det som var meningen Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) feks om jeg skal bytte cpu da... når jeg tar av den? hva skjer da? renner vannet ut? søker på google men finner liksom ikke noe skikkelig nærbilde av åssen kjølinga sitter på cpu.. dette gjelder jo generelt for alle kjøledingser på hk... spruter vannet? er det en lukket mekanisme så det er liten risk å bytte ting? osv. sånne ting jeg lurer litt på.. vil ikke drite meg ut ved å ødelegge noe.. Selvfølgelig er det et lukket system (man kan lage blokker selv der vannet kommer rett på CPU-overflaten), hvordan skal de ellers håndteres på en enkel måte ? Istedenfor luft, er det vann som blir spylt ned på blokken. HHD-kjøler: På tide med litt googling ? Endret 28. januar 2006 av Pels Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tar utgangspunkt i kjøleren under i skissen min: http://www.microplex.no/productimages/ddrb...drbxa64_org.jpg Hvis du er redd for at den skal lekke under bytting av deler så er det ikke verre enn at du tømmer hele systemet for vann før du mekker Håper skissen min gjorde ting klarere 5510248[/snapback] Er det ikke slik at vann kommer inn i midten og ut paa de to sidene? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tar utgangspunkt i kjøleren under i skissen min: http://www.microplex.no/productimages/ddrb...drbxa64_org.jpg Hvis du er redd for at den skal lekke under bytting av deler så er det ikke verre enn at du tømmer hele systemet for vann før du mekker Håper skissen min gjorde ting klarere 5510248[/snapback] Er det ikke slik at vann kommer inn i midten og ut paa de to sidene? 5515783[/snapback] Les litt i tråden du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå