Gå til innhold

The machinist. Utrlolig skuespiller!

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan cgi fungerer. Puppene til lindsay måtte jo være forminsket gjennom hele filmen, fra alle mulige slags vinkler. Skjønner ikke hvordan dette kan gå an, uten at de går inn på hver eneste frame og forandrer på det der. Noe jeg ikke tror det gjør.

Lenke til kommentar

Christian Bale er en utrolig skuespiller, men akkurat The Machinist likte jeg ikke. Fantastisk lite engasjerende, og prestasjonen hans var ikke blant de beste.

Han er helt klart en flink skuespiller (en av de beste for tiden), men at han ble så tynn i denne filmen viser egentlig bare at han er engasjert; selve prestasjonen var middels for å være Bale.

IMHO er Equilibrium og American Psycho der man virkelig får se Bale på sitt beste.

Meta: Jeg har aldri hørt det om CGI i denne filmen, så link hadde vært fint. De sminket ham for å få ansiktet til å se tynnere ut (tydelige kinnbein, osv), men hvis du har sett Behind the Scenes, ser du jo at han faktisk var så tynn.

Lenke til kommentar

Synes Christian Bale er en fantastisk skuespiller, ihvertfall i filmene jeg har sett (Americhan Psycho, The Machinist og Batman Begins). Husker at jeg så American Psycho 3-4 ganger i løpet av 3 dager fra første gang jeg så den. Og jeg skammer meg over ikke å ha den i samlingen min.

Lenke til kommentar

Steffy: Joda, han var jo selvfølgelig tynn, men jeg mener å huske at de gjorde noe mer også (mer enn bare sminking). Synes å huske at de brukte noen spesialeffekter for å få han til å se tynnere ut (siden han ikke kunne bli så tynn som regissøren hadde sett for seg at karakteren var).

Jeg finner altså ingen ting på verken The Machinist eller Der Untergang, så da kan det veldig godt hende at jeg har sett/hørt feil, eller at jeg bare har "drømt det".

Lenke til kommentar
Christian Bale er en utrolig skuespiller, men akkurat The Machinist likte jeg ikke. Fantastisk lite engasjerende, og prestasjonen hans var ikke blant de beste.

Han er helt klart en flink skuespiller (en av de beste for tiden), men at han ble så tynn i denne filmen viser egentlig bare at han er engasjert; selve prestasjonen var middels for å være Bale.

5519687[/snapback]

Vil heller si han hadde lite å arbeide med i filmen, enn at det ligger på Bales prestasjoner.

Lenke til kommentar

5519687[/snapback]

Vil heller si han hadde lite å arbeide med i filmen, enn at det ligger på Bales prestasjoner.

5520251[/snapback]

Ikke umulig, ikke umulig. Uansett hva grunnen er, så synes jeg ikke The Machinist skal brukes som eksempel når man snakker om Bale sitt talent.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan cgi fungerer. Puppene til lindsay måtte jo være forminsket gjennom hele filmen, fra alle mulige slags vinkler. Skjønner ikke hvordan dette kan gå an, uten at de går inn på hver eneste frame og forandrer på det der. Noe jeg ikke tror det gjør.

5519599[/snapback]

CGI blir ihvertfall brukt i maange filmer.. det har blitt brukt i årevis.. filmen sky captain and the world of tomorrow er 100% cgi.

Lenke til kommentar
Sannheten om The Machinist er at Bale faktisk ikke ble SÅ tynn som du ser han i filmen. Han ble tynn, ja, men siden regissøren ikke syntes han ble "tynn nok", brukte de CGI for å få han enda tynnere.

Uansett en kjempeflink skuespiller som tydelig vis ofrer mye for rollene sine. :)

5510193[/snapback]

Altså, det hadde jo vært helseskadelig å bli så tynn irl som du ser han på de bildene der. Uansett, American Psycho-kroppen var jo tilbake i Batman Begins litt senere den så :p Uansett, utrolig dyktig skuespiller.

Lenke til kommentar

Jeg synes Bale er en meget solid skuespiller. Jeg hadde ikke hørt om ham før American Psycho, men har fått øynene opp nå. American Psycho, Batman Begins og Equilibrium synes jeg er hans beste hittil, selv om han var god i The Machinist også.

Når jeg tenker meg om så vet jeg ikke om jeg har sett ham i noen flere enn disse..? Med andre ord, han har overbevist meg hver gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...