Northcity Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 ska legge ut bilde av mine drøye og ekstreme 1,40 meters høytalere:) vettike ca hvor mange watt de er på men regner da med en 6 til 800 watt:) Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) en:) två store er dem ass litt dårlige bilder pga webcam kvalitet:) menmen Endret 21. juli 2006 av Northcity Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 hva skjera? ble dere misunelige eller no:P ? hehe Lenke til kommentar
Njål Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 hva skjera? ble dere misunelige eller no:P ? hehe 6536506[/snapback] Nei. Jeg tar hvilken som helst komponent av mitt anlegg foran høyttalerne dine når som helst. Med mindre de er aktive (innebygd forsterker) er ikke høyttalere "på xxxx watt", de tåler en viss belastning (og som oftest, hvis det er snakk om bare sånn kvartveis kvalitet på høyttalerne er det ikke effekt som sprenger dem, det er en forsterker som leverer forvrengt signal). Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 ikke innebygd amp nei... kan fortelle litt da: 2 basselementer 1 mellomtone/diskant...vet ikke helt og to bassrør i bunn av høytalerne. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 ikke innebygd amp nei... kan fortelle litt da: 2 basselementer 1 mellomtone/diskant...vet ikke helt og to bassrør i bunn av høytalerne. 6536823[/snapback] Hvilken merke er høyttalerne? Hvilken forsterker har du? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Satt opp så korrekt som mogleg. Kjører digital optisk frå DVD-spelar, coax frå paraboltuner og direkte frå PC. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 hva skjera? ble dere misunelige eller no:P ? hehe 6536506[/snapback] Er vel heller det at det er lite interessant og se på et par kornete små bilder der man kan skimte noe som ligner et par høyttalere blant alle pixlene. Få tatt et par ordentlige bilder hvis du vil vise de frem, og kom gjerne med merke, modell og litt specs hvis du har... Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 nice anlegg wackee:) sorry for bildekvaliteten ass:( dårlig webcam... ska få laane et skikkelig cam..da skal dere få se høytalere:) Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 specsa vet jeg faktisk ikke...de er hjemmebygd av en kamerat av meg...det enseste jeg vet er at basslementene er 10 tommer, diskant/mellomtone er 4 toms og de to bassrørene på hver høyttaler er på 5 tommer. trur effekten er på 500 watt eller mer Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) (råttent lys om kvelden så bildene er ikke særlig fine. får se om jeg får oppdatert i morgen) Her er mine saker. Det er egentlig "left-overs" fra pappa, men det duger greit nok. Forsterker og CD-spiller står på ønskelisten. - Sony D-NE1 discman Brukes som CD-spiller (og PC'en som media-senter) i mangel på annet. - Nikko NA-700II forsterker Gammel (over 20 år) og litt slapp, og den greier å trykke ut nok desibel til et så lite rom, men jeg savner mer dynamikk. 2x57W kontinuerlig @ 8ohm over hele skalaen. - Nikko NT-500II radio Like gammel som forsterkeren og brukes ikke så altfor ofte. - B&W DM603 S2 Ikke noen bassmonstre, men spiller rent og pent i tillegg til å kunne dytte litt luft hvis musikken ber om det. Godsakene står oppe i stuen. - Musical Fidelity NuVista forforsterker - Embla effektforsterkere (sprenger sikringen hvis fryseboksen står på samtidig som de slås på) - Arcam Delta 270 cd-spiller - Cambridge Audio DAC - Gradient Revolution høyttalerer - Musical Fidelity hodetelefonforsterker Har også diverse andre greier rundt om kring i huset (uten bilde). - Proson C120 høyttalere - Dahlquist DQ-20 høyttalere - Cambridge Audio C500 forforsterker - Musical Fidelity X-AS100 effektforsterker - Eltax DR-109 brukes som forforsterker - Dynamic Precision effektforsterker Endret 6. august 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Mitt anlegg http://www.minhjemmekino.no/breiker Blir kjøp av nye høyttalere så fort jeg får meg fast jobb Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) her er mitt anlegg MIN HIFI fornøyd med det jeg Endret 23. juli 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 her er mitt anlegg MIN HIFI fornøyd med det jeg 6545068[/snapback] var masse bider der gitt , er datan med i relevans eller ville du bare vise det frem Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) hva skjera? ble dere misunelige eller no:P ? hehe 6536506[/snapback] Omg, ya.. Sitter her fortsatt uten anlegg, klarer aldri å bestemme meg. Tenker litt på Electrocompaniet eller Holfi elektronikk, høgtalarar tør eg ikkje tenke på eingang. Desse godklumpane var dessverre kun innom på lån. Var som å miste eit familiemedlem når dei for. =( Edit:Symphonic IV AMT ofcourse. Ein høgtalar i Electra 936/946 sin prisklasse som gir Mezzo Utopia juling, heilt fantastisk. <3 Endret 24. juli 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 her er mitt anlegg MIN HIFI fornøyd med det jeg 6545068[/snapback] var masse bider der gitt , er datan med i relevans eller ville du bare vise det frem 6545540[/snapback] både og, matte bare vise fram maskina også da Har jo et anlegg det og Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 hva skjera? ble dere misunelige eller no:P ? hehe 6536506[/snapback] Omg, ya.. Sitter her fortsatt uten anlegg, klarer aldri å bestemme meg. Tenker litt på Electrocompaniet eller Holfi elektronikk, høgtalarar tør eg ikkje tenke på eingang. Desse godklumpane var dessverre kun innom på lån. Var som å miste eit familiemedlem når dei for. =( Edit:Symphonic IV AMT ofcourse. Ein høgtalar i Electra 936/946 sin prisklasse som gir Mezzo Utopia juling, heilt fantastisk. <3 6546840[/snapback] Kjenner følelsen, har hatt endel utstyr på vei gjennom her og. Mye bra utstyr å velge mellom. Om en skal ha i pose og i sekk blir det fort dyrt though Om valget står mellom Holfi og Elektrocompaniet ville nok jeg endt opp med Holfi med henhold til lyd, men er vel kanskje litt "sikrere" å gå for Elektrocompaniet (EC er _litt_ større i Norge enn Holfi...). Ellers kan jo kanskje komponentene i signaturen min være av interesse. Om det er i riktig prisklasse vil jeg råde deg å ta en lytterunde. Om du lurer på hva som er min "referanse" (om en ser vekk fra live musikk) så har jeg spilt mye på dette systemet samt systemene som er vist i min hifi. Nå spilles det på "hybelannlegget" som består av PC`n , Densen Beat 150 og Audiophysic Brilon II. Bilder kommer etterhvert (er midt i renovering atm). Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Å fytti helvete, dei Audiophysic'ane var... :-| ... elzk <3. Har tenkt å legge ~10.000 i ny forsterkar og cdspelar, evt kun forsterkar, 5-7.000 på eit par nye stativhøgtalarar. (alt brukt sjølvsagt, nytt har eg ikkje råd til. =P) Har elcomp ECI-1 m. kit2 på hånd, går for den om eg klarer å skrape inn eit par tusen meir enn eg fikk for gamle forsterkaren. Rop ut om du finn eit par fine brukte stativhøgtalarar. Edit: Audiophysic Yara Monitor / Yara Monitor Evolution - har du høyrt dei? Edit2: Yara Monitor er på tilbud på Oslo HiFi Center til 4995,- Lurer på å sjå nærare på dei sjølv om eg trur Evolution-modellen kunne ha passa meg bedre med 6.5" mellomtome/bass og bassrefleks. Endret 24. juli 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Har ikke hørt Yara Monitor desverre. Jeg ville neppe kjøpt noe i den prisklassen uten å høre på de though. Samt Onkyo sin digitale forsterkerserie (A-9555,A-9755, A933). Det er også en perfekt forsterkertype å drive "tunge" monitorer med. Endret 25. juli 2006 av AveMORphine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå