Gå til innhold

Vis fram anlegget ditt her.


Anbefalte innlegg

Bygger meg hodetelefonforsterker selv nå :)

5549926[/snapback]

Jeg er selv ute etter en hodetelefonforsterker med USB. Kanskje du har noen tips til meg? :)

 

Har sett litt på denne. Hva tror du/dere om den?

5549971[/snapback]

 

Jeg tror at ornec ikke får den inn på laget fordi det har vært så mye klager på den slik at den er tatt ut av sortimentet demmes ;)

 

og ja.. det VET jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bygger meg hodetelefonforsterker selv nå :)

5549926[/snapback]

Jeg er selv ute etter en hodetelefonforsterker med USB. Kanskje du har noen tips til meg? :)

 

Har sett litt på denne. Hva tror du/dere om den?

5549971[/snapback]

 

Jeg tror at ornec ikke får den inn på laget fordi det har vært så mye klager på den slik at den er tatt ut av sortimentet demmes ;)

 

og ja.. det VET jeg

5581522[/snapback]

Hmmm...merkelig det da. Fikk mail fra Ornec for et par dager siden der de sa at de ville få den på lager om et par uker.

Jeg tror uansett jeg dropper hodetelefonforsterker for nå.

Jeg har bestilt meg et Creative X-Fi Platinum lydkort,så jeg regner med at lyden blir bedre enn det er i det integrerte lydkortet som jeg har brukt til nå.

Grunnen til at jeg valgte X-Fi er at jeg også bruker headsetet mye til spill.

Lenke til kommentar
hmm.. har jeg noe særlig og hente på bytte av lydkort tro? har et Audigy2 ZS bulk nå, bruker bare pc'n til film/musikk i stereo..

5582246[/snapback]

Hvis du kjører lyden fra pc til anlegget ditt vil du nok merke forskjell.

Hvis du bare bruker headset og noen billige pc-høyttalere tror jeg ikke du har så mye mer å hente på et dyrere lydkort. Det lydkortet du har er jo ganske bra.

Hvertfall MYE bedre en det som er integrert på hovedkortet.

 

Edit:jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe ESI Juli@ eller Onkyo WAVIO,men valget falt på Creative Sound Blaster X-Fi Platinum siden det passer mye bedre til spillbruk.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Mitt ligger nå på et loft pga flytting og har ikke plass til det nå :(

Men her er det.

 

Ikke mye ryddig. Men hvis dere ser bak tven ser dere litt mere stash.

Er 2 høyttalere med 15" med 2 stk 12" bass element oppå. en aktiv sub med 2 stk 6.5" element i og 2 stk 15" til av merket Cadence ( Beast ) Drag edition.

 

Den øverste forsterkeren er en Harman Kardon AVR 200 med innmaten til en AVR 7000. modifisert yttligere.

Leverer ca 250W i 8ohm x7

 

Den forsterkeren under er en Phillips av noe slag. vet ikke hva den heter egentlig eller hva den leverer. blir brukt til center hornet som ligger bak tv'n

 

Cd spilleren er en Phillips photo cd spiller ( gammel ) Men den leser cder ingen andre spillere klarer.

 

Den nederste er en forsterker jeg ikke klarer og huske hva het eller hva den leverer men den holder liv i 15 tommerne bak tven.

Lenke til kommentar
Mitt ligger nå på et loft pga flytting og har ikke plass til det nå :(

Men her er det.

 

Ikke mye ryddig. Men hvis dere ser bak tven ser dere litt mere stash.

Er 2 høyttalere med 15" med 2 stk 12" bass element oppå. en aktiv sub med 2 stk 6.5" element i og 2 stk 15" til av merket Cadence ( Beast ) Drag edition.

 

Den øverste forsterkeren er en Harman Kardon AVR 200 med innmaten til en AVR 7000. modifisert yttligere.

Leverer ca 250W i 8ohm x7

 

Den forsterkeren under er en Phillips av noe slag. vet ikke hva den heter egentlig eller hva den leverer. blir brukt til center hornet som ligger bak tv'n

 

Cd spilleren er en Phillips photo cd spiller ( gammel ) Men den leser cder ingen andre spillere klarer.

 

Den nederste er en forsterker jeg ikke klarer og huske hva het eller hva den leverer men den holder liv i 15 tommerne bak tven.

5595958[/snapback]

 

 

Har du tre forskjellige par fronthøyttalere? og hva får du ut av en sub med 6,5" elementer når frontene dine har 15" og 12"? og hvordan i all verden har du koblet alt dette..?

 

nei dette så bare ut som den verste røra jeg har sett. kan tenke meg hvordan det låter også..

Lenke til kommentar

Hehe. regnet med det kom noen svar i denne duren.

Jeg bruker ikke alt samtidig. Til film kjører jeg et komplett sett + den aktive subben. til musikk kobler jeg til alle bass elementene og hornet.

og når jeg har fest kobler jeg alt opp..

 

Og jeg er faktisk NØYE med lyden når jeg ser film og spiller musikk.. Da er det faktisk fin og ren lyd.

 

Når jeg har fest så skal bare musikken overdøve all tankegang og få folk til og danse.

 

Og som sakt. Dette står på et loft til jeg har fått meg en leilighet med plass til det.

 

Skal legge ut bilder av anlegget når jeg har flytta.

Lenke til kommentar

da har jeg endlig fått tatt nye bilder til Avforum profilen min , dv kamera er ikke noe bara til og ta bilder med så dere for ta til takke med kvaliteten ( ikke min feil at dama knuste digetalkameraet på fylle :p )

 

dette er en lite sneak titt , regner med at jeg har oppe avforum profien i morgen kveld :D

 

EDIT: Avforum profilen opdatert , stem da vell

 

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/ftz

post-23057-1139868126_thumb.jpg

post-23057-1139868163_thumb.jpg

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Dette er mitt hjemmekino anlegg som brukes på et 4m brett lerret og som er 3m høyt, Prosjektor er pappa sin Infocus screenplay 7205

 

Cerwin-Vega HP215 2stk, råeste jeg har hatt i mitt liv!

Cerwin-vega CLSC-6 x2 bakkhøytaler

Cerwin-Vega CLSC-6C front høyttaler

Cerwin-Vega CLSC-15Sx2

 

Surround Reciver:

Denon AVR-1804, der bruker jeg CLSC høytalerene!

 

Efektforsterker:

Phonic MAR-6, denne er for HP-215 Høytalerene!

Effekt: 2x450watt i 8omh

2x700watt i 4omh

2x1000watt i 2omh

Vekt: 26kg

ps: dette er en konsert forsterker, bråker no sinsykt!

 

Mixer: Numark DM1002X

DVD-spiller:

Denon DVD-2200!

 

Har bilde av mine 2 HP215 med Monstre av en forsterker og mixer.

Resten kommer bilde av seinere!

post-40443-1140124218_thumb.jpg

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...