Joe DiMaggio Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Litt av mitt. CD-spiller: NAD C542 Forforsterker: NAD C162 Effektforsterker: NAD C272 (2 stk.) Signalkabler: QED Performance Audio 1 (på alt) Høyttalere: Dali 104 Høyttalerkabler: Tara Labs Spectrum Helix 8 TV: Sony Bravia 40" BD-spiller: Sony BDP-S350 Er ganske fornøyd med dette anlegget. Lyden er knall bra! Neste operasjon er å bytte ut høyttalerene. Endret 15. desember 2008 av Sveinung Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Vurdert å putte stereokomponentene inn i stereobenken? Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Ja! Det var jo derfor jeg kjøpte den! Så tenkte jeg etter hvert at disse komponentene er jo så pene at jeg kan ikke hjemme de bort! Planen videre er å henge TVen på veggen slik at jeg kan line opp Forsterkere og CD-spiller på toppen. BD-spilleren står jo i hylla, TV tuner og HTPC er også på vei. Den blir nok ikke helt tom! Endret 24. november 2008 av Sveinung Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Effektforsterkerne hadde jo gjort seg så bra i bunnen. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg er for lat til å lete frem orginalene, så jeg håper dere overlever med minHiFi logoene. Jeg er på vei over til vinyl, så i løpet av måneden skal følgende rig inn i anlegget: - Rega P5 with a RB700 arm - Ortofon Rondo Bronze pickup - Black Cube statement RIAA Ser frem til å få litt analogt på plass igjen! For flere bilder ta en titt her. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Veldig pent miCro! Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Mitt system idag. Veldig fornøyd, og kunne ikke tenke meg å bytte ut frontene med noe annet. Nylig byttet ut Jamo E7 sub med Audio Pro Fokus, og det fungerte mye bedre. Fastere og ikke minst dypere bass en hva E7 klarte å levere. Utstyrsliste: Jamo Concert 8 Jamo E7 center Jamo Surr 200 Audio Pro Fokus Onkyo TX 601E - Og litt for mye penger i kabler. Endret 25. november 2008 av Chosiso Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Nå har jeg fått anlegget mitt inn i hylla! Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Så litt trangt ut, hvordan blir det med varme på de effektblokkene der nede? Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 De er under observasjon. I går kveld så jeg gjennom hele filmen Remember that night med David Gilmour. Det er jo to timer med musikk. De produserte varme, men det var langt i fra for varmt der nede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Da har du ingenting å bekymre deg over. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 De er under observasjon. I går kveld så jeg gjennom hele filmen Remember that night med David Gilmour. Det er jo to timer med musikk. De produserte varme, men det var langt i fra for varmt der nede. Ah det er en god film. I verste fall kan du bare ta en drill å borre noen hull i planeten som er over slik at det blir litt mere lufting, men hvis de klarte seg fint så har du nok lite å bekymre deg over Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Mitt ser slik ut: Elektronisk Utstyr: Panasonic TH-42PX80 (Nyinnkjøpt fredag 19.12.08) HK AVR255 QLN Artech 12 Xbox360 PC Kabler og diverse: Nordost Super flat line Biltema HDMI kabel 1.5 meter mellom reciever og tv. Biltema Component (RGB) kabel 10 meter mellom PC og reciever. Chlas Olson minijack til RCA 10 meter mellom PC og reciever. Standard Xbox composite kabler mellom Xbox og reciever. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvor stort er rommet? Jeg tror noen plater bak høyttalerne hadde gjort seg, da de står ganske tett på veggen. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Føler det er på tide å legge inn et bilde eller to, nå som jeg har fått det 'hele' til å se nogenlunde greit ut! Utstyr Kilde: Marantz SA 7001 K1 Signature Forforsterker: Densen DM-20 Effektforsterker: Densen DM-30 Høytalere: Audiovector K3 Kabling og div: Ht-kabler: Soundstring Starfire Interconnects RCA: 2xMonster Strøm: Noname stock. Spikes: Soundcare Superspikes M6 Ja, hvordan spiller det hele? Det er hverken veldig oppløst, transparent eller går hverken meget høyt eller meget lavt i frekvensene. MEN, det har en behagelig og engasjerende lyd som ikke blir slitsom etter mange timer i sweetspot. Samt er lydbildet veldig stort mtp. plassering av instrumenter og stemmer. Jeg er kjempefornøyd. Som dere ser er det to stol-puter bak i hvert hjørne. Dette er midlertidige bass-traps frem til jeg får ræva i gir og får bestilt meg noen skikkelig traps. Oppgraderinger som kommer iløpet av et par mnd'r: Nye høytalerkabler Nye interconnects Og ja, kosedyrene på høytalerene er der for å vokte over det hele! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Må bare få denne inn i mine innlegg så kommer det noen bilder fra meg senere idag Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 På soverommet, B&W 601 S3 og Cambridge Azur 340A: I stua: Denon AVR-1909, B&W Dm 685, B&W LCR60, B&W 601 S3, KEF PSW2500: Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Føler det er på tide å legge inn et bilde eller to, nå som jeg har fått det 'hele' til å se nogenlunde greit ut! Utstyr Kilde: Marantz SA 7001 K1 Signature Forforsterker: Densen DM-20 Effektforsterker: Densen DM-30 Høytalere: Audiovector K3 Kabling og div: Ht-kabler: Soundstring Starfire Interconnects RCA: 2xMonster Strøm: Noname stock. Spikes: Soundcare Superspikes M6 Ja, hvordan spiller det hele? Det er hverken veldig oppløst, transparent eller går hverken meget høyt eller meget lavt i frekvensene. MEN, det har en behagelig og engasjerende lyd som ikke blir slitsom etter mange timer i sweetspot. Samt er lydbildet veldig stort mtp. plassering av instrumenter og stemmer. Jeg er kjempefornøyd. Som dere ser er det to stol-puter bak i hvert hjørne. Dette er midlertidige bass-traps frem til jeg får ræva i gir og får bestilt meg noen skikkelig traps. Oppgraderinger som kommer iløpet av et par mnd'r: Nye høytalerkabler Nye interconnects Og ja, kosedyrene på høytalerene er der for å vokte over det hele! Likte dempeputene dine hehe. Ser du skriver at du har tenkt å bestille neo skikkelig. Var inne på samme tanken men det er så sabla dyrt. Billigere å snekre sammen noe selv. Endret 9. mars 2009 av Klipschy Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Likte dempeputene dine hehe. Ser du skriver at du har tenkt å bestille neo skikkelig. Var inne på samme tanken men det er så sabla dyrt. Billigere å snekre sammen noe selv. Hehehe, de fungerer! Men jeg får nok mer 'bang for the buck' av noe skikkelig saker. Det hender at det er traps på hifisentralen og avforum, men det er nokså sjeldent, desverre. En annen ting er at Rockwool har dempemateriale, men da må man snekre sammen ramme selv og kle de med stoff etterpå for å få de fine. Regner med at jeg gjør det siste, om jeg får et DIY-innfall. Men igjen, DIY er tidkrevende. Når jeg kjøper en ting vil jeg ha det til å fungere der og da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg tenker DENNE kan være til hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå