Gå til innhold

Vis fram anlegget ditt her.


Anbefalte innlegg

Jipp! En tråd hvor vi kan vise fram hva vi har stående av utstyr til å lage lyd! Jeg har Marantz 5200 som pre og center bak , cayin 1205.1a , 2x buttkicker 2100W forsterkere , 2stk buttkicker , 4stk dynabel phobos (3stk i drift , siste fikses nok snart). DIY strømkabler , DIY signalkabler ,7stk DIY BEL 2.5MK2 (2ferdige).. om noen dager det nok alle 7. Garrard SP25 MKIII , Denon dp-15f , Philips receiver med RIAA.

 

Ikke noe CV her i gården iallefall.

 

Men vi må jo ha headsett også: Grado RA-1 og Grado SR125. Også har jeg Beyerdynamic DT770-80.

 

Dette er hva jeg har stående.. Er fornøyd ,men kommer nok til å gjøre endel oppgraderinger etterhvert og tweaks på høytalerne. Mulilgens jeg hever diskanten litt? Skal trolig biampe høytalerne og la receiveren ta seg av diskanten. Da slipper jeg å rote i delefilteret og det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja tenkte jeg skulle lage en post der dere kan legge ut link til avforum eller annet forum der dere har laget profil som viser anlegget ditt eller dere kan legge ut bilder her.

 

Mitt anlegg

5509821[/snapback]

 

 

kan trygt anbefale deg NAD c372 :) har den selv og den leverer enn del... har også CerwinVega høytalerer V-12F..

 

 

legger til ett bilde her av mitt :D

 

ligger enn 12" sub til høgre som skal i bilen når den kommer :D JL audio

post-93348-1138742356_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Mine saker. Ikke akkurat Cerwin Vega  :mrgreen:

 

Primare I21 forsterker

Cayin CDT-15A

System Audio n MKII høyttalere

 

post-20025-1138731056_thumb.jpg

5529458[/snapback]

 

CDT-15A er jo fiin =) Men hvorfor bruker du ikke en subwoofer? Selvom musikk er morsomt uten en subwoofer så får man en ekstra dimensjon når man får flat respons ned til 20-25hz.

 

Bilde av min stereo kommer så fort som jeg får lagt finèr på høytalerne.

Lenke til kommentar
Mine saker. Ikke akkurat Cerwin Vega  :mrgreen:

 

Primare I21 forsterker

Cayin CDT-15A

System Audio n MKII høyttalere

 

 

5529458[/snapback]

 

CDT-15A er jo fiin =) Men hvorfor bruker du ikke en subwoofer? Selvom musikk er morsomt uten en subwoofer så får man en ekstra dimensjon når man får flat respons ned til 20-25hz.

 

Bilde av min stereo kommer så fort som jeg får lagt finèr på høytalerne.

5530955[/snapback]

 

Som du ser på bildet har jeg minimalt med plass til anlegget, så noe sub er det rett og slett ikke plass til. Savner dog ikke sub når jeg spiller musikk, men til film hadde det vært tøft. Kjøper nok sub når jeg flytter til en større leilighet.

 

Gleder meg til å se bilder av BEL høyttalerene dine.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har noe å vise frem da men...

 

Etter X antall flyttinger er ikke center på plass enda en gang, å anlegget har ikke førstepri på stua lengre heller........... :cry::p Hardt å bli voksen... :(

 

Men har jo bilder, så slenger de opp... :p

 

Høyttalerne & tvn ble kjøpt i 1999. Forst. & DVD byttet ut i sommer...

 

Hovedsaklig brormin som er bitt av den basillen... :ermm:

Lenke til kommentar

Slenger ut et par bilder jeg også. :)

 

Forsterker: Shanling SLM-A40MKII (2x50 watt class A). Denne koster 11000 kr.

Jeg hadde tidligere en Vincent SV-233 (2x200 watt),så jeg var litt skeptisk da jeg kjøpte Shanlingen. Skepsisen forsvant fort når jeg fikk hørt på denne. Den låter rett og slett nydelig! Legg også merke til at den har innebygd dac!

 

Sett forfra:

P2010036.jpg

 

Sett bakfra:

P2010037.jpg

 

Bilde av innmat:

P2010038.jpg

 

 

Høyttalere: Patos Lyric 402. Disse koster 12000 kr.

Høyttalerne er jeg ekstremt fornøyd med!

Jeg bruker Tema Isolator under dem.

 

Sett forfra:

P2010041.jpg

 

Sett bak:

P2010042.jpg

 

TV: Panasonic TH-42PA50E. 42 toms plasma.

Jeg hadde flere tv'er på hjemmlån før jeg bestemte meg for Panasonic og angrer ikke et sekund på at jeg valgte akkurat denne.

P2010040.jpg

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Her er mitt stereo anlegg.

Kjører retro jeg da ;)

 

Sansui CA-2000 Forforsterker

Sansui BA-2000 Effektforsterker

Sansui TU-9900 AM/FM Tuner

Dali 909 Høytalere

Xbox 360

Sony cd-spiller noe.

En Sanyo 29" ws tv

 

Tuner mangler orginal bena,defor den står litt lengre ned en de andre komponentene.

Har og Beyerdynamic DT 770PRO og snart rør forsterker for å drive disse :)

 

Gøy med Classic Audio.

post-17669-1138804046_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fremme:

Sony 29KVX5E

Strong SRT-8700

Harman/Kardon DVD20

Harman/Kardon AVR5500

 

JBL S-310 (x2)

JBL S-Center

 

Hvitt lerret, bredde 1,78 og gain 1,1 (87 tommer i 4:3)

1front1nr.th.jpg

2lerret1ui.th.jpg

5komp1oc.th.jpg

 

Bak:

JBL S-26 (x2)

3M X50 prosjektør (egentlig en dataprosjektør (XGA), kjøpt mest for å spille på, men er bra til film også)

3bakh0fz.th.jpg

4prosj8ft.th.jpg

 

Diverse halvdyre kabler, siden jeg ikke tror på mytene om superkabler.

 

PC er også koblet til alt, men viser ikke på bilder. Det spilles på lerret med opp til 6 stk PS2 Dualshock, slik det er satt opp nå. MEGET bra bilde i XGA, og veldig gøy med PES5, Trackmania, Ballance og andre ikke-fps-spill.

 

Lyden er ganske bra, selv om jeg kjører uten sub. Receiveren har masse guffe, og en passiv 10-tommer i hver front er nok her jeg bor (nederst i en liten blokk).

 

Anlegget lyder også greit til musikken jeg hører på (mest hard rock).

 

Ettersom jeg for tiden er arbeidsledig, blir det ikke foretatt noen oppgraderinger på en stund. Men jeg har det gøy med det jeg har så lenge :)

Lenke til kommentar

Ja, det svarte til alle mine forventninger og litt til. Har hatt den rundt 2 år nå, og aldri vurdert å bytte den ut. Den er full av muligheter og innstillinger, men viktigst av alt er jo lyden. Til mitt bruk er den perfekt (men så testet jeg mange andre før jeg bestemte meg også). For meg er H/K og JBL en vinnerkombinasjon.

 

Den har massevis av kraft, men bare 5.1. Hvis jeg noensinne får et eget kinorom (og dermed plass til 7.1) så blir den byttet ut. Men det er lenge til. Og det er meget godt mulig at det blir H/K igjen.

 

Ett minus: fjernkontrollen mistet lyset etter kort tid (når jeg trykker lysknappen kommer bare en svak summelyd hvis jeg legger den mot øret). Har programmert inn 4-5 andre produkter i den, så jeg vil ikke sende den inn. Ikke uten å få en ny først, iallfall, men slik er vel ikke servicen ved returer..

Lenke til kommentar
Det er uisolert Kimberkabel.  Har aldri tenkt på oksidering,men tror ikke det er noe problem.  :hmm:

5536082[/snapback]

tviler sterkt på at du får noe problem i løpet av høytalernes levetid, kabler må uanz mantles....

 

Derimot litt større fare for kortsluttning der bak, løse kordeller osv...

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...