m-kane Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Har fått et stort problem. Bytta HK, CPU og RAM i dag. Etter at jeg satte i de nye delene og boota. Inn i BIOS, satt opp, reboot. POST osv OK. Starta på boot av windows (Menyen kom opp med standard, safe mode osv) valgte normal, den leser kort tid, så rebooter den. Ingen feilmelding, ingenting. Bare reboot. Satt i XP CD, kjører recovery, har det stående i en drøy time, ingen reboot. Forsøkt fixboot or fixmbr Av og til når den booter står det Hardware monitor found an Error. Enter Power setup menu for details. Går inn i BIOS og så inn i Power, men det står ingenting her (naturlig nok) og jeg har forsøkt å forandre de fleste settings. Feilen ser ut til å oppstå når maskinen leser fra harddisk. Hvor, når og hvorfor aner jeg ikke pga at det er ingen feilmelding. HK: Asus P4S533 CPU: P4 2,4 533 RAM: 512MB Apacer PC2700 DDR HD: 1: 120 GB IBM 2: 60 GB IBM GFX: Matrox G450 DH 32MB Nettverkskort og SB Live Aopen midi kabinett (HQ? 45) PSU 250 W Har lurt litt på om PSU kan være synderen. Aner noen noe om hvor mye strøm enhetene bruker, og evt yteevnen på PSU på den aktuelle spenningen? Unskyld evt. skrivefeil. Trett som F :smile: Vært oppe siden 08:00. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Ehhhh.. du må nok formatere da, gutten min. Det med hardwaremonitor found an error er kanskje fordi en eller anne vifte i kabinettet går for fort eller for sakte. Bare ignore om alt funker fint ellers. [ Denne Melding var redigert av: Rafael på 2002-09-14 05:09 ] Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Pokker, du var for rask :smile: HW var en vifte som skulle gå på 1500 rpm, men som BIOS mente var for sen. Er redd en reformat, mest PGA rebootingen. Forsøkte en fiks install (på den gamle) men den rebooter på samme sted hver gang. Får forsøke en full reinstall i morgen. Trøtt! Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg ville testa med en større PSU 250W på den der syns jeg virka litt lite til det utstyret du har der.. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Tror jeg ville bytta den PSU'en på sikt. Først så det ut for meg som om den kunne være synderen, men det var det altså ikke. Den vil uansett være såpass liten i forhold til systemet ditt at det kan virke som den må jobbe litt "overtid". Lenke til kommentar
abjork Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Start maskina i Safe Mode Flytt alle data til en annen disk enn OS-disken (c: Installer ny, frisk Windows Legg tilbake dine data Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Når du bytter så mye komponenter så er alltid en fresh win install og anbefale. Blir så mye gammelt dritt som ligger igjen etter forrige HK og sånt. En fresh install er ikke så tidskrevende. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Abjork: Nytter ikke med safe mode, rebooter like raskt da som ved regulær oppstart (DVS nesten med en gang windows begynner å loade) Vet at en reinstall må komme, men den burde da ha starta? Nå kommer jeg ikke i nærheten av boot engang. Mens maskina kan stå på i evigheter i BIOS eller recovery console. Bare for å teste kjørte jeg en chkdsk /r i recovery, og den gikk greit, og da scanner den vel hele c:? Har seriøst truffet veggen. Forsøkte å fjerne 1 HD og brenner, uten at det hjalp. BIOS rapporterer spenningene som følger: VCORE: 1,50 +3,3: 3,31 +5V: 5,10 +12V: 11,64 (,58) Den siste er litt lav? _________________ Pragmatisk idealist..... :razz: [ Denne Melding var redigert av: m-kane på 2002-09-14 12:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå