Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installasjonsproblem med linksys WMP54GX

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått PCI kortet til linksys i huset, men får ikke instalasjonen til å fungere. Etter å ha installert PCI kortet skal det komme opp en meny som skal ta deg gjennom konfigureringen av kortet. Denne kommer aldri opp og jeg finner heller ingen annen måte å starte konfigureringen av kortet. Noen som har vært borti dette? Jeg har linksys sin SRX router. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker Windows XP lar du Pc'en finne den nye hardware'n.

Når så XP spør etter drivere setter du inn CD'en som fulgte med PCI kortet og lar XP søke etter drivere.

Min erfaring er att det er bedre å la XP finne driverne selv enn å å innstalere en masse tull og tøys som følger med hardwaren.

Lenke til kommentar

Takk for svaret, men jeg har fortsatt problemer med å få konfigurert kortet. Kortet funker, finner nettverket, prøver å hente IP adr. men routeren aksepterer ikke forbindelsen. Nettet er kryptert og problemet er at jeg ikke får konfigurert krypteringen på kortet. I følge manualen skulle det komme opp et eget skjermbilde/program der man skal kunne sette opp type kryptering og om man skal sette inn nøkkelen som hexkoder eller en tekststreng. Denne kommer aldri opp og jeg finner ingen andre plasser å gjøre dette. Jeg kjører XP.

Endret av sinober
Lenke til kommentar

Jeg klarte å installere linksys pci-kort i går, men jeg tror det programmet du snakker om, kan være på en CD som følger med PCI-kortet.

Eller sjekk om PCI-kortet sitter godt fast, kan hende hvis du skrur for hardt så spretter bakenden av kortet opp.

Hvis det ikke funker kan det være lurt å prøve å sette kortet i forskjellige PCI utgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...