Bang_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 ja men jeg har sett et diagram over hvor mye luftfuktighet osv det må være for å få kondens.. Det var det jeg tenkte på, men så du sier at jeg ikke trenger å bekymre meg over kondens før jeg når -15, -20 ?? i såfall burde det ikke bli noe stort problem med bare kjøleskap systemet, men hvis jeg modifiserer litt så kansje jeg trenger litt isolasjon ja .. skal ha den kaldeste maskina på neste lan.. vi har en slags konkuranse om det.. Har du fasekjøling på din maskin managhead ?? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 kondens oppstår før 0C vanligvis, du kan jo bare se på brusen du tar utav kjøleskapet, den hlder vel 4C eller noe, og det kommer vanligvis kondens på den... men nå når det er tørt og kaldt ute så får man ikke kondens så fort som på sommeren.. Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) så isolasjon er ikke til å unngå altså, jaja da blir det å lage seg en evap da, men da blir det modifisering av kjøleanlegget tro meg. Hvor mange bar er det normalt i et kjøleskap ? altså trykket på gassen før kompressoren starter, noen som vet?? Lurer bare på hvor mye gass det normalt er også fylle propan samma trykket omtrent. Endret 31. januar 2006 av Bang_Master Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er nok noen hundre psi, ta dette med en stor klype salt (vet ikke hva det skal være før/etter kompressor er i gang). Det er vertfall så stort trykk at du må hardlodde.. Ja, jeg har fasekjøling, bruker den ikke akkurat nå da.. Holder du deg over 0 grader vil du nok ikke få kondens, under det er det lurt å isolere. Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 jaok, har du laget fasekjølingen din selv ? eller er det ferdi-kom-og-hent opplægg ?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Overklokk som har bygd den til meg. Jeg har verken nok generell kunnskap eller utstyr til å bygge en som den.. Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Hehe, jaok.. men jeg skal nå i allefall prøve.. tror jeg skal ta meg en prat med overklokk jeg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hehe, jaok.. men jeg skal nå i allefall prøve.. tror jeg skal ta meg en prat med overklokk jeg 5535558[/snapback] Overklokk har nok mange gode tips på lager! Får vi se bilder? Btw, noen som vet hvor mange psi 1 bar er? Eller en hvilken som helst formel av noe slag.. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Overklokk har nok mange gode tips på lager! Får vi se bilder? Btw, noen som vet hvor mange psi 1 bar er? Eller en hvilken som helst formel av noe slag.. 5548561[/snapback] Her er en grei kalkulator for å regne ut PSI til Bar og omvendt. Kalkulator Bang_Master: Hvis du skal lage din egen fasekjøler så trenger du noen ting først. Evap til CPU eller GPU. Servicemanifoil. Gass (propan f.eks) vakuumpumpe (Tror du kan bruke en annen kompressor som vakuumpumpe, men jeg tror det medfører et ganske dårlig resultat). Utenom dette så trenger du sølv til loddingene (15% sølv og oppover?). Guider og forskjellige typer konstruksjoner av fasekjølere finner du på xtremesystems.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå