Gå til innhold

Er denne skribenten litt ustabil?

Cultofluna

Anbefalte innlegg

Komm over Denne siden isted og syns det var litt funny å lese.

Han begynner med å fortelle litt om hva det er.

Går over til å fortelle hvor gøy og mindre gøy det kan være å røyke.

Tar deretter helt av med masse usaklige ting

Roer seg litt ned før han skriker ut at hasj er som djevelen..

Bare meg som lurer litt på tilstanden til denne karen? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. han hadde et heller lite nyansert syn på dette. Kan vel ikke kalle ham for noe større journalistisk talent, men det er vel forsåvidt langt mellom dem i diverse riksaviser også. Å kalle ham ustabil er nok å trekke det alt for langt, og på grensen til det injurierende. Vi kan vel heller kalle ham sterkt engasjert mot hasjmisbruk i alle former, med liten evne til å se nyansert på dette temaet.

Edit: Leif

Endret av cremaster
Lenke til kommentar
Tja.. han hadde et heller lite nyansert syn på dette. Kan vel ikke kalle ham for noe større journalistisk talent, men det er vel forsåvidt langt mellom dem i diverse riksaviser også. Å kalle ham ustabil er nok å trekke det alt for langt, og på grensen til det injurierende. Vi kan vel heller kalle ham sterkt engasjert mot hasjmisbruk i alle former, med liten evne til å se nyansert på dette temaet.

Edit: Leif

5509640[/snapback]

Hvor kommer hasjmisbruk fra ? Er det misbruk med en gang man prøver noe annet en alkohol, som kun er "bruk" ? Bare lurer :)

Lenke til kommentar

Han var særlig objektiv!

Noe av det aller mest skremmende med hasjen er det faktum at det er begynnelsen på en narkotikakarriere. Den dagen du tar ditt første drag av hasjpipa- er dagen du har tråkket over den magiske grensen. Jeg snakker ikke om svenskegrensen her, men grensen mellom himmel og helvete.
Hasj er som djevelen som prøvde å friste Jesus til å selge sjelen sin, og så lenge det ikke er en Jesus i deg, er oddsen liten for at heller ikke du klarer å motstå fristelsen.
Om hasjen er nøkkelen til selve helvete eller ikke, det må man spørre de religiøse om, men at hasj er nøkkelen til narkotikaens verden, det er sikkert som døden selv. Det er selvfølgelig ikke alle som velger å bruke sin nøkkel, men hvem er det som klarer å motstå fristelsen? Det er dessverre altfor få...

:!:

Går det ann? Tydeligvis.

Lenke til kommentar
Hvor kommer hasjmisbruk fra ? Er det misbruk med en gang man prøver noe annet en alkohol, som kun er "bruk" ? Bare lurer :)

5509680[/snapback]

Hasj er, i form av cannabis, bare lovlig som legemiddel i Norge. Om det brukes som rusmiddel, er det altså misbruk.

Nesten alle narkotiske stoffer er egentlig legemidler som blir misbrukt, f.eks.: acstacy, heroin, kokain, valium osv. Ecstacy var faktisk ment som slankemiddel... :p

Lenke til kommentar
Ecstacy var faktisk ment som slankemiddel... :p

5510528[/snapback]

Nei. Det er et rykte. Ecstacy var opprinnelig ment som et kjemikalie man brukte til å lage en medisin som skulle begrense blødningen fra sår. På 80-tallet ble det brukt i psykiatrien i USA. Det brukes fremdeles i psykiatrien av enkelte psykiatere på pasienter med post-traumatisk stress syndrom.

Og cannabis er ikke lovlig legemiddel i Norge, kokain er ikke og har så vidt jeg vet aldri vært noe legemiddel i normal forstand, heroin ble brukt som et alternativ til morfin og som hostesaft for barn rundt århundreskiftet, men det ble kjapt forbudt.

Lenke til kommentar
Og cannabis er ikke lovlig legemiddel i Norge, kokain er ikke og har så vidt jeg vet aldri vært noe legemiddel i normal forstand, heroin ble brukt som et alternativ til morfin og som hostesaft for barn rundt århundreskiftet, men det ble kjapt forbudt.

5510892[/snapback]

Kokain ble lenge benyttet som lokalbedøvelse. Nå har det kommet mer effektive ting, men kokain benyttes fortsatt som lokalbedøvelse nå og da ;)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Nei. Det er et rykte. Ecstacy var opprinnelig ment som et kjemikalie man brukte til å lage en medisin som skulle begrense blødningen fra sår. På 80-tallet ble det brukt i psykiatrien i USA. Det brukes fremdeles i psykiatrien av enkelte psykiatere på pasienter med post-traumatisk stress syndrom.

5510892[/snapback]

Slutt å ljug. Selv om det er OT-baren du poster i, kan du da ha litt pålitelig innhold.

Ecstacy (opprinnelig empathy) ble kjemisk fremstilt, hvor en av ingrediensene var amfetamin, for å benytte den sultdempende effekten av MDMA til slanking. Det ble ingen suksess, men ble tatt opp som dop i USA på 70-tallet.

Cannabis er et lovlig legemiddel i Norge. Derimot er det ikke lett å få tak i. Først må fastlegen din søke til helsedirektoratet og søknaden behandles i to uker. Om ja, kan man få tak i en bitteliten dose cannabis.

Lenke til kommentar
Hvis cannabies er lovelig i norge, hvor er all PR'en? :p

5513764[/snapback]

?

Folk kjøper fra utlandet.

I hele Europa røyker 45millioner mennesker hasj regelmessig :p

Lenke til kommentar

5514428[/snapback]

yep, og de fleste at dem kan jeg tenke meg at fungerer utmerket fint i jobb og i det sosiale.

5532085[/snapback]

Yep! Thats for sure..

Har ett par kompiser som røyker ofte.. Alle har jobb utdanning og flere kurs og sertifikater enn jeg kunne drømt om..

Fungerer bra i hverdagen ellers gjør han også.. så det går an! :D

Lenke til kommentar

5514428[/snapback]

yep, og de fleste at dem kan jeg tenke meg at fungerer utmerket fint i jobb og i det sosiale.

5532085[/snapback]

Yep! Thats for sure..

Har ett par kompiser som røyker ofte.. Alle har jobb utdanning og flere kurs og sertifikater enn jeg kunne drømt om..

Fungerer bra i hverdagen ellers gjør han også.. så det går an! :D

5532856[/snapback]

jepp, kjenner mange i den situasjonen jeg :)

Kan garantere at det sitter foreldre rundt omkring, som gjerne fyrer seg en liten mornings innimellom, likevel så blir man altså sett på som junker fordi man røyker hasj.... skjønner ikke den greia jeg ass...

Noe annet jeg stusser over, er at de som går ut og advarer så sterkt mot hasj, sannsynligvis aldri har vært borti stoffet selv, hvordan kan de da egentlig si noenting om det?

Alle har forskjellige meninger, men jeg ser på alkohol som en værre ting å få i kroppen enn hasj.

Drikk hver dag i 6 mnd, å se hvor syk du blir, også røyker du hasj hver dag i 6 mnd, så ser du hvor syk du blir... i rest my case!

Lenke til kommentar
jepp, kjenner mange i den situasjonen jeg :)

Kan garantere at det sitter foreldre rundt omkring, som gjerne fyrer seg en liten mornings innimellom, likevel så blir man altså sett på som junker fordi man røyker hasj.... skjønner ikke den greia jeg ass...

Noe annet jeg stusser over, er at de som går ut og advarer så sterkt mot hasj, sannsynligvis aldri har vært borti stoffet selv, hvordan kan de da egentlig si noenting om det?

Alle har forskjellige meninger, men jeg ser på alkohol som en værre ting å få i kroppen enn hasj.

Drikk hver dag i 6 mnd, å se hvor syk du blir, også røyker du hasj hver dag i 6 mnd, så ser du hvor syk du blir... i rest my case!

5533377[/snapback]

Jeg har jobbet med hasj og cannabis på skolen, og har funnet ut litt om THC (virkestoffet). THC er et stoff som er veldig beroligende fordi det kjøler ned hjerneceller slik at man unngår overoppheting i hjernen osv. MEN det er et veldig stort MEN! Cannabis er helt vanvittig vanedannende og om du røyker i en periode, blir det vanskelig å si nei neste gang. Det er ikke særlig vanedannende etter en gang, men over tid blir det vanskelig.

THC er ikek farlig ved engangsbruk i små doser, men om vi snakker en joint i uke i et halvt år, da setter bivirkningene inn. I hasjrus forsterkes sansene (synet, hørselen osv.) og man får humørsvingninger. Disse skadene blir permanente om man går på hasj lenge nok. Folk får ødelagt livene sine av dette.

Legg merke til at de som promoterer hasj ikke har røyket det så lenge, mens de som advarer er folk oppi åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...