Plecto Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Bare filosoferte litt for meg selv her om harddisker. Jo mer plass det er på en harddisk, dess finere og mindre er komponentene. Vil den ikke da være mer sårbar for f.eks. støt og lignende? Jeg ser for meg at en harddisk med langt mindre "prikker eller streker"(?) som det er på disse magnetplatene, vil være vanskeligere for harddisken å lese... og dermed tregere? Jeg vet det ikke er sånn, men hvorfor ikke? Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Bare filosoferte litt for meg selv her om harddisker. Jo mer plass det er på en harddisk, dess finere og mindre er komponentene. Vil den ikke da være mer sårbar for f.eks. støt og lignende? Jeg ser for meg at en harddisk med langt mindre "prikker eller streker"(?) som det er på disse magnetplatene, vil være vanskeligere for harddisken å lese... og dermed tregere? Jeg vet det ikke er sånn, men hvorfor ikke? 5509375[/snapback] God tankegang, men du glemmer kanskje at det er flere plater i mange av de store diskene enn de mindre? Dermed blir det også flere lesehoder, og det er flere plater det kan bli riper i, altså mer som kan gå galt. Konklusjonen min er at sannsynligheten for at noe går galt er større, og man mister potensielt mer data når det går galt, ergo en klart økt risiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå