Gå til innhold

Bærbar og prosjektor


tutu

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem med en bærbar datamskin og en prosjektor. Når jeg kobler Laptopen (IBM Thinkpad, helt ny) sammen med prosjektoren (CTX EzPro)vises bare en del av skjermen. F.eks. når jeg bruker Lysbildeframvisning i PowerPoint, vises bare det øverste høyre hjørnet AV SKJERMEN. Dette skjer ikke med en vanlig PC. Det har heller ikke noen effekt om jeg endrer på skjermoppløsningen.

 

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, tar dette litt langsomt. Du sa ikke hva du bruker slags tilkobling til projektoren og slikt, og oppløsning er heller ikke nevnt. Men:

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så er oppløsningen på projektoren 800x600(Det som kalles true resolution på denne modellen). Oppløsningen på de nyere thinkpad-modellene er helt oppe på 1600x1200 oppløsning. Det skal forøvrig stå i brukermanualen til thinkpad'en hva du skal gjøre for å få dette til. På de aller fleste bærbare pc'er trenger man bare å koble denne til projektoren, og man får fullskjerm på projektoren. Hvis ikke, prøv å kjøre pc'n og projektor kjøre på samme oppløsning.

Dermed:

1. Sett skjerminnstillingen på pc'n til riktig oppløsning.

2. Aktiver projektor.

 

Hvis du kjører tv-utgang til projektor, så avgjøres det av skjermdriver og dens båndbredde hva som gir fullskjerm på projektor (eller TV). Erfaringsmessig så ligger denne på 640x480 eller 800x600, men andre oppløsninger er også mulig.

Dermed:

1. Sett skjerminnstillingen på pc'n til riktig oppløsning.

2. Aktiver projektor (eller TV).

 

Lykke til.

 

tommelomsk

 

[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2001-12-05 10:36 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2001-12-05 17:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...