Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpa bil for første gong.

Breivik.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes egentlig ingen standard for hva du skal spørre om,

Hva det er lurt og spørre om varierer mellom bilmerkene og de

individuelle modellene de har, så finner du en bil som ser lovende

ut sjekk opp rundt normale feil/svakheter med denne bilen på nettet

eller spør her i forumet. Prute gjør en kun når personen som selger

bilen vil ha mer penger for bilen en den er verd, eller at det er tvilsome

aspekter ved bilen, som tidligere kollisjoner og dårlig utførte reperasjoner.

Lenke til kommentar
Prute gjør en kun når personen som selger

bilen vil ha mer penger for bilen en den er verd, eller at det er tvilsome

aspekter ved bilen, som tidligere kollisjoner og dårlig utførte reperasjoner.

5509400[/snapback]

Tja.. Noen har til vane å prute for enhver pris. Jeg så for eksempel en episode av "bilfikserne" eller hva programmet heter (på Discovery). De kjøpte en Porsche 944 for å pusse den opp. Det var tydelig at selgeren hadde gått lei av prosjektet sitt, og bilen var annosert til en i utgangspunktet ganske gunstig pris. Likevel kjørte programlederne på og prutet over en lav sko, jeg vil i grunnen si at dem lurte selgeren, bl.a. ved å påpeke feil og mangler som "alvorlige" selv om det var snakk om bagateller. :hrm:

Slik tar jeg avstand fra, selv kan jeg aldri tenke meg å lure noen når prisen i utgangspunktet er gunstig.

En annen ting er at "bilfikserne" etter min smak gjør ganske amatørmessige og lite holdbare reperasjoner. Hvem lakkerer f.eks. en hel baksjerm med sprayboks? Og det med dørene til bilen åpne slik at lakkstøvet virkelig skal sette seg i interiøret... :nei:

Lenke til kommentar
Tja.. Noen har til vane å prute for enhver pris. Jeg så for eksempel en episode av "bilfikserne" eller hva programmet heter (på Discovery). De kjøpte en Porsche 944 for å pusse den opp. Det var tydelig at selgeren hadde gått lei av prosjektet sitt, og bilen var annosert til en i utgangspunktet ganske gunstig pris. Likevel kjørte programlederne på og prutet over en lav sko, jeg vil i grunnen si at dem lurte selgeren, bl.a. ved å påpeke feil og mangler som "alvorlige" selv om det var snakk om bagateller. :hrm:

5509584[/snapback]

Vel, ingen lurer noen i ett slikt tilfelle.

Selgeren kan jo f.eks bare be fyren dra en viss plass osv.

Har selv solgt noen traktorer og noen pruter så det er patetisk. Det enkleste er og takke for praten og bare gå inn igjen og drikke kaffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...