martinmann Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hei. Jeg er helt grønn med anlegg Men jeg har 2 relativt kraftige høytalere på 275 watt tror jeg. Jeg har en soround forsterker på 5*80 watt. Jeg har senere tenkt å koble til så jeg får hjemmekino. Problemet er at når jeg hadde fest, fikk jeg liksom ikke kjørt festen fullt ut fordi det kom "overload" på displayet på forsterkeren. Hva skylles dette? Vil jeg kunne kjøre festen fullt ut og spille så høyt som jeg vil ha det med en forsterker på feks 5*100 watt. Vil det uansett være en forbedring? Setter pris på et svar. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Les her,så skjønner du problemet (les alt). Endret 27. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hvilke høyttalere og hvilken forsterker er det du har da? Lenke til kommentar
martinmann Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Hvilke høyttalere og hvilken forsterker er det du har da? 5510920[/snapback] Hei. Jeg har en Pioneer forsteker VSX-409RDS og to stk høytalere Jamo x3m 10( Long term power 200w, short term power 280w, impedance 4 ohm) Jeg synes jeg får veldig god lyd. Anlegget spiller jo høyt og bra. Men lurte på om ytelsen ville forbedres enda det lille extra ved kjøp av ny forsteker. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Glem watt på høyttalerne. Det er kun ett tall og sier INGENTING om høyttaleren generelt. Regelen er: Jo større forsterker jo bedre kontroll på høyttalerne og mindre sjanse for å ødelegge de. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Vil nok hjelpe med en kraftigere forsterker ja, har du pre-out på forsterkeren? Hvis du har det kan du kjøpe en effekt forsterker til frontene. Lenke til kommentar
martinmann Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Vil nok hjelpe med en kraftigere forsterker ja, har du pre-out på forsterkeren? Hvis du har det kan du kjøpe en effekt forsterker til frontene. 5512850[/snapback] TAkk Jeg skal sjekke om jeg har pre-out. Men har du noen forsterkere å anbefalle? som ikke er så alt for dyre? Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hva er busjettet ditt da? Du kan jo se på harman/kardon's AVR 235 den er mye kraftigere en pioneren din selv om den har oppgitt lav effekt. Du kan jo også se på NAD fra Hi-fi klubben. Lenke til kommentar
martinmann Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Hva er busjettet ditt da? Du kan jo se på harman/kardon's AVR 235 den er mye kraftigere en pioneren din selv om den har oppgitt lav effekt. Du kan jo også se på NAD fra Hi-fi klubben. 5513359[/snapback] OK så vis jeg altså kjøper den forsterkeren vil jeg kunne skru opp volumet en god del extra uten at det kommer overload på displayet? Da er saken biff, da blir det kjøp. Lenke til kommentar
martinmann Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Hva er busjettet ditt da? Du kan jo se på harman/kardon's AVR 235 den er mye kraftigere en pioneren din selv om den har oppgitt lav effekt. Du kan jo også se på NAD fra Hi-fi klubben. 5513359[/snapback] OK så vis jeg altså kjøper den forsterkeren vil jeg kunne skru opp volumet en god del extra uten at det kommer overload på displayet? Da er saken biff, da blir det kjøp. 5518731[/snapback] Hei Siggurd takk for all hjelpen og takk til dere andre også. Jeg begynner å skjønne det nå :!: Jeg har surfra litt rundt på bruktmarkedet og funnet at det selges mye billig der. Jeg lurte på om du hadde noe kjennskap til til AVR 7000? Er denne bedre enn AVR 235 som du anbefallte. Vil denne dra høytalerne mine til det maksimale tror du? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 AVR 7000 er en skikkelig kraftkar. Den har trekker over 1000 watt fra strømnettet når den belastes for fullt! Problemet med den er at den begynner å bli noen år gammel,så jeg hadde likevel ikke kjøpt den. Det har også vært høy feilprosent på AVR 7000,så det er et utryggt kjøp. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 AVR 7000 er en skikkelig kraftkar som morten K sier. Men den begynner å bli litt utdatert. Du kan ta en titt på denne H/k'en. Jeg har H/k AVR 4550 selv(som er like gammel som den jeg linket til) og er meget fornøyd. Den har krefter i massevis. Og drar det meste jeg kobler til den. Lenke til kommentar
martinmann Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 AVR 7000 er en skikkelig kraftkar som morten K sier. Men den begynner å bli litt utdatert. Du kan ta en titt på denne H/k'en. Jeg har H/k AVR 4550 selv(som er like gammel som den jeg linket til) og er meget fornøyd. Den har krefter i massevis. Og drar det meste jeg kobler til den. 5527158[/snapback] Takk Takk Morten og Sigurd. Jeg får titte litt på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå