Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

porter i utorrent

Anbefalte innlegg

Noen med god erfaring fra utorrent som kan hjelpe meg litt?

Lurer på om det er vanlig at man bare får utnyttet en brøkdel av båndbredden sin?

Har en 3000 linje fra telenor og plages med at jeg bare får nedlastningshastighet på rundt 20-50kbps... Var inne i windows brannmur og åpnet for programmet.. men etter en sjekk så viste det seg at porten ikke var åpen allikevel... Åpnet da samme porter i routeren min(billion 7202) Noe som jeg ikke trodde at jeg måtte gjøre ettersom jeg har satt opp ip'n til denne pc'n som dmz... Fikk umiddelbart hastighetsøkning og farta var faktisk oppe i 250kbps. Har aldri fått så bra hastighet før, men gleden var kortvarig.. Etter en halvtimes tid var hastigheten nede på 20kbps... :mad:

Noen som har tips om hva som kan ha skjedd?

Har kjørt patch'en som øker antall connections i windows.... Så nå vet jeg ikke hva som kan være galt... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange ting som spiller inn her.

er det mange 100% seeedere på torrenten?

Har du prøvd andre ting å laste ned?

5509215[/snapback]

Jepp det er totalt 21 seedere... I tillegg er der 150 leechers. Ser at hastigheten ned fra disse er meget dårlig... Er det vanlig at det skal være så store svingninger i hastigheten? Det er jo tydeligvis ikke tilgangen på peers som er problemet her.. Et eller annet begrenser hastigheten jeg får ned fra nettet. Hadde jeg ikke begrenset opphastigheten hadde jeg lastet raskere opp enn ned... :mad::mad:

Lenke til kommentar
- Begrensa opplastningshastigheten med 90%?

- Hvor mye laster du opp?

Laster ned med over 100kb/s med utorrent nå :tease: Har Basis linja...

5509233[/snapback]

sorry offtopic, men kan ikke dy meg. Laster ned med 100000kb/s fra dc nå :tease:

Lenke til kommentar
Utorrent,

Options,

Speed guide,

Trykk her:  [test if ports are forwarded properly]

Say no more....

5509852[/snapback]

Hehe, ja men det var ikke det som var poenget....

Hadde satt ip'en min som dmz i routeren...

Tok testen i speedguiden, og fant ut at porten ikke var åpen.

Jeg mener.... Skal ikke alt være åpent i en demilitarized zone??

Er det routeren min det er noe galt med eller? :hmm:

Lenke til kommentar
DMZ og rett PC / IP så skal det være vidåpent ja.  Er det ikke en annen brannmur som sperrer?

5509970[/snapback]

Joda... jeg bruker jo windows firewall ettersom jeg kjører dmz i router.....

Men i utgangspunktet kjørte jeg med dmz i router og port forward i windows firewall...

Ikke Godt nok...

Ifølge port testen i utorrent var ikke rett port åpen..

Måtte i tillegg til dmz, kjøre port forward i både router og windows firewall...

Virker jo som dmz ikke fungerer som den skal i router????

Lenke til kommentar
- Begrensa opplastningshastigheten med 90%?

- Hvor mye laster du opp?

Laster ned med over 100kb/s med utorrent nå :tease: Har Basis linja...

5509233[/snapback]

sorry offtopic, men kan ikke dy meg. Laster ned med 100000kb/s fra dc nå :tease:

5509916[/snapback]

Unnskyld, men har du gjort noen spez innstillinger for å få den hastigheten på DL?

Tror ikke jeg har fått sånn fart selv om jeg hadde hatt adsl2+...

Noe må være galt innstillt hos meeeg .. Noen TIPS?

Værsåsnill, begynner å bli desperat.... hehe

:!:

Lenke til kommentar

Du har sikkert to rutere koblet i serie. Naar du setter opp din maskin i DMZ paa Billion-ruteren, saa maa alle pakkene likevel via ADSL-ruteren som antageligvis er stilt med NAT.

Dersom dette hoeres ut som ditt nettverk har du to klare muligheter:

1. Du maa ikke bruke WAN-porten paa Billion-ruteren for aa koble den til ADSL-ruteren. Bruk heller en switch-port, og saa konfigurerer du ADSL-ruteren til aa forwarde pakker, eller med DMZ.

2. Finn ut hvordan du stiller ADSL-ruteren til aa fungere som bridge (bro) slik at din Billion-ruter faar en offentlig IP-adresse.

Forresten, tallet i forrige post om 100000kb/sek er bare tull hvis ikke fyren sitter paa et universitet med et nettverk som ellers ikke er i bruk. Det hadde tilsvart en oppkobling paa 100Mbit som var helt utmettet. Og jeg var snill og regnet med at han mente kbit/sek

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Noen med god erfaring fra utorrent som kan hjelpe meg litt?

Lurer på om det er vanlig at man bare får utnyttet en brøkdel av båndbredden sin?

Har en 3000 linje fra telenor og plages med at jeg bare får nedlastningshastighet på rundt 20-50kbps...  Var inne i windows brannmur og åpnet for programmet.. men etter en sjekk så viste det seg at porten ikke var åpen allikevel... Åpnet da samme porter i routeren min(billion 7202) Noe som jeg ikke trodde at jeg måtte gjøre ettersom jeg har satt opp ip'n til denne pc'n som dmz...  Fikk umiddelbart hastighetsøkning og farta var faktisk oppe i 250kbps. Har aldri fått så bra hastighet før, men gleden var kortvarig.. Etter en halvtimes tid var hastigheten nede på 20kbps...  :mad:

Noen som har tips om hva som kan ha skjedd?

Har kjørt patch'en som øker antall connections i windows.... Så nå vet jeg ikke hva som kan være galt... :cry:

5509091[/snapback]

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

Velg din router og deretter utorrent og du får en step-by-step guide hvordan du fikser portene.

Emigrante

Lenke til kommentar

Forresten, du kan ikke forvente bra hastigheter hele tiden med Bittorrent. En torrent med mange seeds og faa leechers gir best mulighet til gode hastigheter, men naar du er avhengig av utgaaende hastigheten til andre (som vi vet er begrenset med ADSL/kabel, som de fleste har) sier det seg selv at det ikke blir noen hastighetsgaranti.

Du boer ogsaa begrense din utgaaende hastighet, for hvis den blir utmettet vil den inngaaende hastigheten automatisk reduseres. Dette er en begrensning med ADSL.

uTorrent gir mulighet til aa stille to hastigheter...en mens den laster ned, og en annen naar ingenting er paa vei ned. Jeg stiller den foerste til rundt 20% lavere enn maks, og den siste til maks.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...