bramat Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Har 2x WD 200Gb disker som jeg har lyst til å sette opp i raid 0. Har og en raptor 36Gb som for tiden blir brukt som os/prog disk. Det jeg lurer på er : - Hvilken stripe/block size vil fungere best for meg ? Er ute etter ytelses økning hovedsaklig i musikk prog, opptak fra eksterne lydkilder osv. Bruker noen ganger pc'en til videoredigering. - Vil det lønne seg å legge OS på raid diskene, eller vil ytelsen synke i forhold til raptoren ? Endret 27. januar 2006 av bramat Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Har 2x WD 200Gb disker som jeg har lyst til å sette opp i raid 0.Har og en raptor 36Gb som for tiden blir brukt som os/prog disk. Det jeg lurer på er : - Hvilken stripe/block size vil fungere best for meg ? Er ute etter ytelses økning hovedsaklig i musikk prog, opptak fra eksterne lydkilder osv. Bruker noen ganger pc'en til videoredigering. - Vil det lønne seg å legge OS på raid diskene, eller vil ytelsen synke i forhold til raptoren ? 5508876[/snapback] I et slikt tilfelle ville jeg brukt raptoren som OS-disk, og stripet diskene med en blokkstørrelse på 64kB for optimal overføringshastighet ved sekvensiell skriving/lesing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå