Gå til innhold

Hjelp til å lagre an "flash"-film på harddisk

Anbefalte innlegg

Hei. I morgen skal jeg og flere arrangere Ungdommens Kulturmønstring i Bamble. Vi har fått en påmelding fra noen som ønsker å vise en film som de har lagd på internett. Se lenke: UKM-innslag fra Hitcomet.no klikk på menyen til venstre for bildet på musikkvideo, det er det innslaget vi skal presentere.

Vi har arbeidet med å få til trådløst nettverk (til internett) i salen der dette skal foregå slik at vi kan spille det av direkte fra Internett, men jeg skulle gjerne hatt en utgave på PC som jeg kan spille av fra harddisken. Kun for å sikre meg mot at netterverket går ned, henger eller annet! (Det er ikke så mange å spørre om hjelp når denne musikkvideoen skal vises kl. 18.00 i Langesund kino :( )

Er det noen som vet om det lar seg gjøre, og kan være behjelpelige med å fortelle meg hvordan. Evt gjøre det for meg og sende meg det jeg trenger på mail. (da kan dere bruke mailadresse [email protected])

Er takknemlig for hurtig svar da det nærmer seg!

mvh John Mikal Guldager

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du er ute etter noe slik?

Flashsaver

5508685[/snapback]

Den virket ikke slik jeg hadde håpet. Jeg klarte å laste ned visningsruten med menyknappene til venstre, det var tydeligvis flash. Jeg fikk også lastet ned to effekter (linjer som beveger seg på ulikt vis) som er brukt oppå bildene som vises. Men jeg fikk ikke lastet ned musikk og ikke video.

Er det noen som har andre forslag.

mvh John Mikal Guldager

Lenke til kommentar

Hva med å finne ut hva den swfen heter? Så bruker du bare en downloadmanger til å laste ned filen.

Hvis den f.eks heter musikkvideo.swf blir det:

http://www.hitcomet.no/musikkvideo.swf hvis ikke den som styrer den siden har lagt flashfilene inn i en annen mappe, da blir adressen noe som dette:

http://www.hitcomet.no/mappe/mappe2/flash/musikkvideo.swf

Er verdt et forsøk ihvertfall

Lenke til kommentar

Takk for hjelp. Jeg rekker ikke nå å få dette til, så vi satser på trådløst nettverk rett fra internett. Tvi, tvi :-)

Jeg har sjekket litt mer, og det ser ut som om det er et program som legger sammen mange forhåndsdefinerte lyder effekter og bilder slik at det må være et program hvor man først har et stort bibliotek av lyder og effekter og setter dette sammen. Istedet for å lage en film med et lydspor, er det et program som husker det man har gjort og benytter seg av rådataene til å sette det sammen på nytt for hver gang.

Under temp internettfiler fant jeg 4-5 swf filer som hadde tilknytning til denne filmen, ca 10 korte musikk (mp3) filer som var av varighet på mellom 2-10 sekunder som når jeg hører på musikken skjønner blir lagt i loop og blir lagt på til ulike tider.Tilsvarende fant jeg av bilder.

Det virker som et morsom program for elever å lage sine egne musikkvideoer, og resultatet blir ganske "profft"

mvh John Mikal Guldager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...