wil Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hei. har tenkt til å kjøpe meg ny pc den nærmeste tiden. I denne skal det stå 2 disker. 1x 80 GB (til dualboot Windows 2k og XP) og 1x250 GB (til lagring og sånn). 250 GB disken skal jo seff være S-ATA, men er litt usikker på den andre disken. Om den skal være S-ATA eller IDE disk. Grunnen til at jeg vipper litt er fordi at jeg har erfaring med at man må ha diskettdrivere til S-ATA diskene for å installere Windows på dem. Må jeg installere driverne fra diskett hvis man har et Asus A8V-E Deluxe hovedkort? Må nesten vite dette ganske kjapt. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Jeg er usikker på om man må det med Asus A8V-E Deluxe (VIA K8T890). Jeg må hvertfall ha det på mitt Asus A8V Deluxe,men mitt har et litt eldre brikkesett ( VIA K8T800 Pro). Men uansett hvis du må ha S-ATA driver,så er ikke det noe problem. Bare lag deg din egen Windows-cd med nLite. Da kan du integrere S-ATA driveren slik at du slipper disketten. Du kan også integrere alle kritiske oppdateringer fra Microsoft,slik at du slipper å laste de ned etterpå + at du kan gjøre mange andre tweaks. Jeg har lagd meg en sånn cd og det fungerer helt glimrende. Formateringen har aldri gått så raskt som nå. Endret 27. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Jepp. vet hvordan Nlite fungerer ja. Har laga mang en cd med den ja . men går det an å integrere sånn universal S-ATA drivere eller må det være drivere spesifikk for det hovedkortet? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Last ned driveren fra Asus sin hjemmeside,eller bruk de som ligger på cd'en til hovedkortet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Ok. takk. har ikke bestilt maskina enda, så jeg får se det litt an. kunne vært greit å ha de integrert ja. Så kommer det et annet spørsmål: Hva om jeg integrerer Asus sine S-ATA drivere nå på cd`en og setter cd`en i en maskin som ikke har Asus kort. Vil den allikevel spørre etter driver, eller vil den finne S-ATA disken automatisk allikevel? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Så kommer det et annet spørsmål:Hva om jeg integrerer Asus sine S-ATA drivere nå på cd`en og setter cd`en i en maskin som ikke har Asus kort. Vil den allikevel spørre etter driver, eller vil den finne S-ATA disken automatisk allikevel? 5509324[/snapback] Hvis du bruker den cd'en på for eksempel et Nforce 4 kort (man trenger ikke S-ATA driver til Nforce 4) vil den finne disken automatisk ja. Hvis du bruker cd'en på et Nforce 2 kort (man må ha S-ATA driver til Nforce 2),så er det bare å trykke F6 under instalasjonen,så vil den spørre etter driveren som normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå