Gå til innhold

trenger man S-ATA diskett på Asus A8V-E Deluxe?

wil

Anbefalte innlegg

Hei. har tenkt til å kjøpe meg ny pc den nærmeste tiden. I denne skal det stå 2 disker. 1x 80 GB (til dualboot Windows 2k og XP) og 1x250 GB (til lagring og sånn). 250 GB disken skal jo seff være S-ATA, men er litt usikker på den andre disken. Om den skal være S-ATA eller IDE disk.

Grunnen til at jeg vipper litt er fordi at jeg har erfaring med at man må ha diskettdrivere til S-ATA diskene for å installere Windows på dem.

Må jeg installere driverne fra diskett hvis man har et Asus A8V-E Deluxe hovedkort?

Må nesten vite dette ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på om man må det med Asus A8V-E Deluxe (VIA K8T890).

Jeg må hvertfall ha det på mitt Asus A8V Deluxe,men mitt har et litt eldre brikkesett ( VIA K8T800 Pro).

Men uansett hvis du må ha S-ATA driver,så er ikke det noe problem.

Bare lag deg din egen Windows-cd med nLite.

Da kan du integrere S-ATA driveren slik at du slipper disketten.

Du kan også integrere alle kritiske oppdateringer fra Microsoft,slik at du slipper å laste de ned etterpå + at du kan gjøre mange andre tweaks.

Jeg har lagd meg en sånn cd og det fungerer helt glimrende. Formateringen har aldri gått så raskt som nå. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Ok. takk. har ikke bestilt maskina enda, så jeg får se det litt an. kunne vært greit å ha de integrert ja.

Så kommer det et annet spørsmål:

Hva om jeg integrerer Asus sine S-ATA drivere nå på cd`en og setter cd`en i en maskin som ikke har Asus kort. Vil den allikevel spørre etter driver, eller vil den finne S-ATA disken automatisk allikevel?

Lenke til kommentar
Så kommer det et annet spørsmål:

Hva om jeg integrerer Asus sine S-ATA drivere nå på cd`en og setter cd`en i en maskin som ikke har Asus kort. Vil den allikevel spørre etter driver, eller vil den finne S-ATA disken automatisk allikevel?

5509324[/snapback]

Hvis du bruker den cd'en på for eksempel et Nforce 4 kort (man trenger ikke S-ATA driver til Nforce 4) vil den finne disken automatisk ja.

Hvis du bruker cd'en på et Nforce 2 kort (man må ha S-ATA driver til Nforce 2),så er det bare å trykke F6 under instalasjonen,så vil den spørre etter driveren som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...