ronnyaa Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) "Formålet med BKN er å gi forbrukere og mindre bedrifter en hurtig, rimelig og effektiv klagemulighet der det oppstår tvister knyttet til elektroniske kommunikasjonstjenester. Eksempler vil være tvister om faktura, erstatning og privatrettslige mangler ved leveransen," skriver Post- og teletilsynet. Se hele listen her Har selv pr.i dag en "liten" bredbandsleverandør, som topper det meste når det gjelder dårlig service, og arrogante kundebehandlere. Og gjett hvem jeg fant på denne listen her Ufattelig at ikke "seriøse" aktører klarer å ta ansvar. Jeg ønsker deres synspunkter på dette ? Har dere en isp som er på den listen ? Hvordan er deres erfaringer med dem ? Edit : Jeg kan og tilføye at den leverandøren det er snakk om har fjernet mulighetene kundene hadde til å stille dem spørsmål via support sidene. Tidligere var det som ett slags forum der man kunne spørre om det meste. Endret 27. januar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Hei ! Finner en operatør i den samme listen som er aktiv her hos oss. poenget er at ingen av de "små" klarer ikke eller tør ta sjansen på å serve nettet til telenor(til kundene) siden det er så ustabilt pga. sen oppgradering/datering Kostnader for kundeservice blir relativt høye pr. enhet. Det jeg vet om sentraler/linjer til Telenor i dag så hadde jeg ikke heller tatt den risikoen. Alt er over booket, stort sett. Tok Telenor like før jul om denne saken og fikk uten forbehold gratis ADSL en mnd. siden jeg nektet å betale for en tjeneste jeg ikke fikk og skjer det en gang til så er det samme game for min del. Men back to the basic, alle som ønsker å være ISP her på berget må bare følge etter Telenor sine sentraler og linjer så lenge man ikke har optisk/kabel/andre som leverer utenom Telenor.(les linjeleie) Endret 27. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Mye fornuftig her, men, min lokale leverandør (som er Hålogaland Kraft), har linjer fra banetele, og de har nok kapasitet for nettet. Det som er problemet er at når de ikke klarer å levere det som vi kunder betaler for, er det en krig for å få avslag i pris. Nå jeg selv hadde store problemer med forbindelsen, var det ikke tale om å få ett øre i avslag, jeg kunne heller bare komme å levere utstyret tilbake. Hvor kundevennlig er ikke det da ? Kan og nevne at det går via radiolink, og flo / fjære har i følge dem vært grunnen til at det var problemer en stund. Vil og tilføye at de problemene eksisterer ikke lengre, så da er det vel slutt på flo/fjære her oppe. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Mye fornuftig her, men, min lokale leverandør (som er Hålogaland Kraft), har linjer fra banetele, og de har nok kapasitet for nettet.Det som er problemet er at når de ikke klarer å levere det som vi kunder betaler for, er det en krig for å få avslag i pris. Nå jeg selv hadde store problemer med forbindelsen, var det ikke tale om å få ett øre i avslag, jeg kunne heller bare komme å levere utstyret tilbake. Hvor kundevennlig er ikke det da ? Kan og nevne at det går via radiolink, og flo / fjære har i følge dem vært grunnen til at det var problemer en stund. Vil og tilføye at de problemene eksisterer ikke lengre, så da er det vel slutt på flo/fjære her oppe. 5508980[/snapback] Vel ! Tror du har en god sak, ta kontakt med Post- og Teletilsynet og legg frem saken din der. Du får jo ikke levert det du betaler for, der er kjøps/avtaleloven helt klar i sitt virkeområde... Endret 27. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Vel ! Tror du har en god sak, ta kontakt med Post- og Teletilsynet og legg frem saken din der. Du får jo ikke levert det du betaler for, der er kjøps/avtaleloven helt klar... 5509010[/snapback] VET jeg har en god sak, men jeg gjør noe som skader dem mer. Jeg bytter isp nå som telenor har bygd ut sentralen.. eller det er vel ett år siden de gjorde..Jeg var intressert i om det er noen andre her på forumet som har hatt liknende problemer med noen av de som står på den listen der ? vi er over 70 tusen brukere, så noen må vel hatt problemer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Vel ! Tror du har en god sak, ta kontakt med Post- og Teletilsynet og legg frem saken din der. Du får jo ikke levert det du betaler for, der er kjøps/avtaleloven helt klar... 5509010[/snapback] VET jeg har en god sak, men jeg gjør noe som skader dem mer. Jeg bytter isp nå som telenor har bygd ut sentralen.. eller det er vel ett år siden de gjorde..Jeg var intressert i om det er noen andre her på forumet som har hatt liknende problemer med noen av de som står på den listen der ? vi er over 70 tusen brukere, så noen må vel hatt problemer 5509021[/snapback] Joda Driftet en del "kunder " på den listen der (tidligere) og ga opp, mer eller mindre pga. umulige krav og forventinger fra folk i periferi> les leverandører.. Man går ikke over et lik eller to, koster hva det koster... Endret 27. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Mer her om saken: http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article546153.ece Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Mer her om saken: http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article546153.ece5510849[/snapback] Hehe, rart ikke min isp er på den første listen Edit : lokalnyhetene i Harstad her Edit2 : Nå har de endret listene slik at de er der allikevel.. tror nok godt at det stemmer. Endret 28. januar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Min ISP står på den listen. Dog, de har god kundeservice (bortsett fra det lille problemet at de har oppgradert og har 3 av 7 kundebehandlere på opplæring) Greie å ha med å gjøre, største problemet jeg har er hvis jeg skulle få feil med linjen og jeg må ha ut montør (aka. Det må bestilles av telenor) Det kan ta opptil en uke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Familien min har ein leverandør på den lista. Nettet er for så vidt stabilt, sjølv om farten ikkje er den heilt store på grunn av at det er trådlaust. Men har ikkje hatt noko problem med dei, greie å ha med å gjere, men blir sjølvsagt litt i tvil når dei ikkje vil støtte eit sånt tiltak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå