Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken trådløs router med QoS?


Anbefalte innlegg

Skal ha en ny trådløs router, og vil ha Quality of Service (QoS). IP-telefonen hakker når torrenten tasser og går, så det hadde vært greit å kunne få retta opp i det. Men hvilken router skal jeg velge? Det kommer opp veldig mange i prisguiden, og jeg vet ikke hvem som er bra.

 

Jeg prioriterer stabilitet over hastighet. Trådløs sikkerhet er heller ikke så viktig, siden jeg nøyer meg med mac-filtrering og å skru av SSID broadcast. Det er også en fordel om grensesnittet er bra.

 

Kan noen hjelpe...? :innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg vet om en du ikke bør velge, Ovislink WMU-9000VPN.

 

Fra Ovislink sine sider:

"Sophisticated QoS Bandwidth Control

The Bandwidth Manager put an end to one user or one application occupy the entire Internet bandwidth.  By assigning pre-defined bandwidth (in 1Kbps increment) to specific applications or IP groups according to their level of importance, you are in complete control of the broadband connection speed.  Furthermore, when a higher priority application is not present, the bandwidth manager automatically upgrade the bandwidth to keep the Internet speed optimized.  For office environment, you can finally setup your FTP and other Internet servers without worry.  For home users that use P2P application such as eDonkey or Kazza, you can finally limit the bandwidth so you can still have enable bandwidth for other applications.  OvisLink offers you the high end Bandwidth Management at a fraction of the competitor's cost."

Det står i spec. at den har QoS (det stemmer) og at man får full kontroll på bredbåndets hastighet (ikke sant).

Denne har bare upstream QoS og Telioen fungerer dårlig med denne. Hvis det skal være mulig å snakke i telefonen må ingen PC'er tenke på internett.

 

Ellers ser det ut som at jeg er i samme båt som deg, WMU'en skal bort. Krangler med leverandør om at de har feil informert o.s.v.

 

Er det noen som vet om en grei router med QoS?

Lenke til kommentar

Jeg har fått tips om en Linksys WRT54GS med firmware fra www.dd-wrt.com i denne tråden. Men jeg er litt skeptisk til å legge inn annen firmware. Ville vært mest fornøyd med offesiell firmware som funka bra. D-Link DGL-4300 har jeg også sett på, men den koster jo litt. Asus WL-500G tror jeg er mindre egnet, siden den ifølge et sted på nettet kun har regulering av downstream, og det er litt ubrukelig på adsl. Og så fins det billigere alternativer som DI-524UP, som også har printserver, men jeg tviler på kvaliteten på denne.

 

Valgets kvaler... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...