Gå til innhold

Kiss Opteron 144 og 146 goodbye, mail fra shg/amd


eskarls

Anbefalte innlegg

jeg mener at om amd har sagt at disse cpu'er ikke skal selges til vanlige folk så har butikken ljugd og unndratt informasjon og det er da deres ansvar. Hvis det er tomt som noen sier er det også deres ansvar da de burde tatt bort bestillingsmuligheten. Hvis de har såpass dårlig kontakt med sin leverandør og såpass dårlige avtaler at de ikke har noe å falle tilbake på skal heller ikke dette gå utover slutt kunden. Alt hva de sier og skylder på virker på meg som enten reint ljug eller noe som har oppstått fordi de ikke har gjort jobben sin og fulgt med i klassen.

5613121[/snapback]

 

Du tegner med en bred penn her. Hvis du skal komme med slike påstander så er det forventet at du viser til dokumentasjon:

 

1. På hvilket tidspunkt ga AMD beskjed om at de ville forfordele butikker som selger til servermarkedet - før eller etter at butikkene tok opp bestillinger?

 

2. På hvilket tidspunkt ga AMD beskjed om at de ikke ville produsere enkelte modeller, eller trappe ned på produksjon (om de da gjorde dette), - før eller etter at butikkene tok opp bestillinger?

 

3. Ga AMD først sine distributører/butikkene beskjed om at de var i ferd med å prosessere bestillingene før så å gjøre helomvending, eller gjorde de det ikke?

 

4. Hvordan er det mulig for butikkene å ha noe å "falle tilbake på" når AMD er monopolist på Opteron-prosessorer? Disse produseres ikke på lisens med flere forskjellige innkjøpspunkter for butikkene, gjør de vel?

 

Ser fram til at du kan dokumentere det du sier.

Endret av substeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke min oppgave å dokumentere noe som helst. Dette er noe bransjehorer gnager på hele tiden. Dette er ene og alene bransjens oppgave.

 

Hva er forfordele ?

 

Her har jeg som kunde mottatt motsigende informasjon. Først sier butikken at de ikke tar inn mer opteron for så plutselig selge de igjen. Det kryr av rykter her og der og ingen tar ansvar for å rydde opp. Alle skylder på hverandre og på sine leverandører som igjen handler hos amd eller hos en annen leverandør igjen. Så lenge man slipper å ta ansvar for noe som helst er det jo utrolig enkelt å slippe unna kontrakter man ikke liker.

 

Det må jo være lykkedagen isåfall for alle disse butikkene at disse cpu'ene ikke kom inn, spesielt de billigste så de slipper å selge disse med tap. Er det rart man blir skeptisk.

 

Jeg hevder heller ingenting 100 % om du gidder lese gjennom innlegget mitt en gang til. Jeg skriver hele tiden "hva, om, hvis" osv.

 

Det som irriterer meg mest er den manglende viljen til å gi en klar og god forklaring og i tillegg prøve så godt de kan å gi et tilbud som kan gjøre alle fornøyde. Ingen løsninger blir lagt på bordet med små unntak (les netshop). Synes det da er viktig at slikt kommer frem slik at folk vet hvor de skal handle til neste gang.

 

Om butikken jeg selv har bestilt ifra f.ex trakk fra inntjeningen sin på alt det overstående jeg har bestilt samt ga meg den større og mye dyrere cpu'en til innkjøpspris og i tillegg trakk fra det som ble overstående på de andre varene hadde jeg mest sannsynlig vært glad til. Alternativet er jo at jeg blir missfornøyd og skuffet, kanselerer hele ordren og heller handler ett annet sted eller ingenting overhodet.

 

Jeg hater å få beskjed "nei slik er det bare, du får finne på noe selv". Dette er og blir elendig service uansett hvor høfflige de måtte være når de legger det frem.

 

Alle skikkelige seriøse firma har strenge kontrakter med sine leverandører hvor ansvaret hviler på disse om prisene går opp eller de ikke klarer å skaffe til veie varen. Da bør de om mulig skaffe modellen over, noe de klart kunne gjort i disse tilfellene til samme pris. Selvsagt vil dette svi litt for dem, men negativ publisitet og omtale skader mye mer i det lange løp.

 

Når man har såpass dårlige rutiner at det tar 1 måned før man finner ut at de ikke klarer å skaffe flere av produktet samt skyver fra seg alt ansvar opp mot kunden blir det feil. Der jeg jobber selger vi aldri noe med unntak hvor leverandøren garanterer at varen skal komme. Om da de roter det til blir leverandøren vår ansvarlig og må skaffe oss en løsning eller erstatning som kunden skal være fornøyd med. Hvis ikke selger vi ikke noe til kunden før vi er sikre eller har det på lager.

Endret av n0stra
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ditt ansvar å dokumentere påstander du kommer med. Du anklager nettbutikkene for enten å lyge eller ansvarsløshet.

 

Videre, det er ikke korrekt at du har mottatt lite informasjon. Mailen fra SHG som startet denne tråden er langt mer åpenhjertig og innholdsrik enn noe jeg noengang har sett fra en butikk.

 

For det tredje, når det påpekes at noen butikker har fått inn Opteroner igjen, er det ingen her som vet om disse er fra AMD som en normal levering, er drypp som har kommet inn, elller kommer fra gråmarkedet (altså ikke fra AMD direkte). Men basert på tidligere poster her ser det ikke ut til å være det første.

 

For det fjerde, at Netshop velger den løsningen de velger er ikke overraskende, fordi de tydeligvis har en policy om å ta et tap uansett fordi de vil være best på kundebehandling. Det kan hende de går konkurs på den filosofien, men det er da kjekt så lenge det varer. Men det betyr ikke at andre butikker må gjøre det samme, tvertimot er det kanskje sånn at andre butikker ikke har råd til å ta et slikt tap. Spesielt i denne saken siden tapet kan være sekssifret for enkelte.

 

Som jeg har sagt tidligere, om det er AMD som har snudd på hælen her etter først å ha gitt signaler om levering (som ser ut til å være saken) har du som kunde lite eller ingenting å fare med i forhold til lovverket og du har ikke krav på noe som helst.

 

For en diskusjon av hva ordet "forfordele" betyr, se her (dette kalles dokumentasjon btw):

http://www.riksmalsforbundet.no/sprakspalt...innlegg_10.html

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Det Netshop evt. taper på å selge til gammel pris,tror jeg de tjener inn igjen så det suser på god reklame.Er ingen forretningsmann,men har da skjønt såpass at forskjellen mellom god og dårlig kundebehandling kan avgjøre fremtidig eksistens for å sette det på spissen.

 

Har vanskelig for å tro at SHG hadde så mange bestillinger inne på 144-146 at en konkurs truer i det fjerne hvis de gitt kundene en tilsvarende vare i "erstatning" til gammel pris.Kan skjønne frustrasjonen til de som aldri fikk tak i en Opteron etter å ha bestilt fra SHG.

 

Skal ikke klage jeg.Fikk tak i både 146 og 148 den tida etterspørselen var størst.

 

Men en ting er sikkert,jeg vet hvor jeg ikke skal handle heretter.

Lenke til kommentar
Det Netshop evt. taper på å selge til gammel pris,tror jeg de tjener inn igjen så det suser på god reklame.Er ingen forretningsmann,men har da skjønt såpass at forskjellen mellom god og dårlig kundebehandling kan avgjøre fremtidig eksistens for å sette det på spissen.

 

Har vanskelig for å tro at SHG hadde så mange bestillinger inne på 144-146 at en konkurs truer i det fjerne hvis de gitt kundene en tilsvarende vare i "erstatning" til gammel pris.Kan skjønne frustrasjonen til de som aldri fikk tak i en Opteron etter å ha bestilt fra SHG.

Jeg tror ikke du skal overvurdere "ryktet" som følge av denne saken siden det dreier seg om en spesiell sak og noen få hundre kunder. Komplett er fremdeles store/størst enda de var svært dårligere på generell kundebehandling i en tid for noen år siden.

 

Vedrørende SHG, det kommer fram i mailene hvor mange bestillinger SHG hadde inne og hva det ville kostet å selge til gammel pris. Les tråden. Hvilke marginer de har aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ja,det er mulig Komplett var dårlige på kundebehandling før,men jeg er meget godt fornøyd med de etter noen returer på varer siste året.Det er ingen skam å snu :)

 

Nå er ikke akkurat jeg den som bekymrer meg mest om SHG gjør det ene eller andre i denne saken,men der jeg jobber er vi dønn avhengige av å levere gode varer+ett ord:"omtale".Blir sistnevnte en negativ ting i folks huer er vi ferdige på et blunk.

Lenke til kommentar

Jeg bare spekulerer. Dette blir noe helt annet. Jeg sier også "om dette ikke stemmer må de nesten" osv. Det blir noe helt annet enn å kun si at de har ljugd.

 

Om dette stemmer ville det ikke vært første gang iallefall for slike butikker. Blir sikkert ikke siste gang heller. Ellers kan du jo bare gidde å lese litt mer på denne tråden for å finne kopi av mail fra den ene butikkens info avdeling hvor de først sier de ikke får inn for så å annonsere slike til salgs samme dag.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg handlet en god del hos Shg.no det siste året, og kommer til å handle der fremover såfremt prisen (inkl. 175 kroner i frakt) er uslåelig i forhold til norske webshopper. Og kun da.

 

Kundeservicen hva denne Opteron saken angår er en skam. Og det er kun Databutikken.com som matcher dette.

 

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på min siste mail hvor jeg tok opp blant annet tilbudet jeg fikk i mails form på en X2 3800+ (som de så beleilig trakk tilbake etter at bestillingen var foretatt). Registerer forøvrig at prisavslagene som er innrømmet fra Shg.no sin side varierer, ref Eskarls. Selv skulle jeg få kjøpe en 3200+ eller en 3700+ til innkjøpspris. Det ble henholdsvis utrolige 40 og 65 kroner i avslag :w00t:

 

Bestillingen ble forøvrig sendt ut fra Shg.no sin side. Null avslag på prosessoren, of course. Komponentene ligger på postkontoret og venter i disse dager. Henter jeg den ut? NEPPE. Selve bestillingen ble foretatt på bakgrunn av den pris jeg fikk oppgitt som "plaster på såret" for manglende levering av Opteron prosessoren. Med andre ord taper Shg.no noen kroner (porto tur/retur) på meg.

 

For min del så hadde det vært nok om Shg.no hadde tilbydd meg gratis frakt på en fremtidig bestilling som godtgjørelse for at de ikke kunne levere produktet som var bestillt. Er ikke verdens undergang at jeg ikke fikk kjøpt nok en billig Opteron.

Lenke til kommentar

Rat det er så stor forskjell da!

 

Som jeg skrev så fikk jeg bra avslag på cpu og vifte + gratis frakt.

Lurer på hva de driver med der borte?

 

Har sikkert en del å si hvem du prater med. Jeg pratet med en svensk dame, hun var da hyggelig :)

Lenke til kommentar
Rat det er så stor forskjell da!

 

Som jeg skrev så fikk jeg bra avslag på cpu og vifte + gratis frakt.

Lurer på hva de driver med der borte?

 

Har sikkert en del å si hvem du prater med. Jeg pratet med en svensk dame, hun var da hyggelig :)

5619646[/snapback]

 

Damer pleier vel å være hyggelige? :cool:

Endret av Pingo68
Lenke til kommentar
For en diskusjon av hva ordet "forfordele" betyr, se her (dette kalles dokumentasjon btw):

http://www.riksmalsforbundet.no/sprakspalt...innlegg_10.html

5615112[/snapback]

 

Og der mistet du det lille du hadde igjen av troverdighet. Riksmålsforbundet kan ikke brukes til å dokumentere noe annet enn hvor tåpelige riksmålsforbundet er.

5623279[/snapback]

 

Hvis du hadde giddet å lese linken hadde du sett referansen til Norsk Ordbok. Hvis du er så interessert kan du også lese det samme her hos Norsk Språkråd - "statens rådgivende organ i spørsmål som gjelder norsk språk – bokmål og nynorsk – både overfor offentlige institusjoner og allmennheten":

http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=7078

 

Vil du fortsette hijacken?

 

Gud, så tåpelig ... :nei:

Lenke til kommentar
Så det betyr at du har kjøpt en 146 som du har liggende, bare?

Stepping på den da?

 

*ta seg selv i nakken, nei ikke kjøp nå, du har jo en 144 på 2.6* :p

5622849[/snapback]

 

Jepp, det betyr det :)

 

Jeg har en 3700+ på 3 Ghz, så trenger ikke opteron :)

Skal sjekke stepping.....tilbake senere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...