hgrind Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har en d-link DI-624+ trådløs ruter (oppgradert med siste firmware). Jeg prøver å få til å dele denne med naboen, som bor ca 75 meter unna med et lite uthus i mellom. Ruteren står ca midt i huset mitt pga telefonkontakten. Jeg vet andre som deler med omtrent samme forutsetninger, bortsett fra uthuset i mellom. Finnes det antenner som kan forsterke signalene såpass at denne delingen kan gå greit uten å måtte flytte alt av utstyr til nærmeste vindu til naboen? Anbefalinger? Kan noen også anbefale en usb-dongle som går godt sammen med denne ruteren? På forhånd takk! Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har en d-link DI-624+ trådløs ruter (oppgradert med siste firmware). Jeg prøver å få til å dele denne med naboen, som bor ca 75 meter unna med et lite uthus i mellom. Ruteren står ca midt i huset mitt pga telefonkontakten. Jeg vet andre som deler med omtrent samme forutsetninger, bortsett fra uthuset i mellom. Finnes det antenner som kan forsterke signalene såpass at denne delingen kan gå greit uten å måtte flytte alt av utstyr til nærmeste vindu til naboen? Anbefalinger? Kan noen også anbefale en usb-dongle som går godt sammen med denne ruteren? På forhånd takk! 5508211[/snapback] Hei... Di624+ er i utgangspunktet helt dødfødt å bruke, kjøp noe annet. Når det er sagt, ville jeg flyttet routeren og satt den på den veggen som er nærmest naboen. Dette er faktisk eneste mulighet du har for å greie den rekkevidden. Men er 99% sikker på at du ikke får stabil dekning selv om du gjør dette. Søk på forumet angående dette emnet, du vil finne interesant her. Og husk at når det gjelder trådløse rekkevidder, er hver sak individuell. NorKing1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Di624+ er i utgangspunktet helt dødfødt å bruke, kjøp noe annet. Når det er sagt, ville jeg flyttet routeren og satt den på den veggen som er nærmest naboen. Dette er faktisk eneste mulighet du har for å greie den rekkevidden. Men er 99% sikker på at du ikke får stabil dekning selv om du gjør dette. Søk på forumet angående dette emnet, du vil finne interesant her. Og husk at når det gjelder trådløse rekkevidder, er hver sak individuell. NorKing1 5508295[/snapback] Det du påstår her er vel litt inkonsekvent, signaturen din tatt i betraktining?! (med mindre du mener at du må ha fire repeatere på rekke etter hverandre, på en kort distanse...) Det kjente problemet med 624+ er vel stabiliteten, ikke rekkevidden, og hvis trådstarterens eksemplar fungerer stabilt er det vel ingen grunn til å bytte... D-Link utstyr fungerer greit nok det, har selv fått en stabil link med 80% signal på 2,5 km avstand, med en D-Link 614 i ene enden, og passende antenner. 75 meter bør ikke være noe problem, selv med noen vegger imellom (med mindre uthuset er midt i siktelinja, og har metallvegger...) Jeg ville prøvd f.eks. en slik antenne med en slik overgang på antennekabelen, og det bør være godt nok. Virker det ikke, kan du returnere antenna og overgangen på angrefristen. Lenke til kommentar
hgrind Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Takk for svar! Routeren min er stabil den, har ikke hatt noen problemer. Tipsene dine er notert. Lenke til kommentar
hgrind Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Hvis d-link (kanskje bare 624+?) er kjent for å være ustabil, hva er det som er anbefalt når det gjelder god stabilitet og god rekkevidde? Lenke til kommentar
hgrind Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Forresten så tar naboen inn et trådløst nettverk som ligger ca 500 meter unna, men ikke bra nok til at man kan bruke det. Jeg vet at det er brukt ASUS WL-500g der. Kanskje det kan være noe å satse på? Med den kan vel vi i huset mitt dele printer også, uten å måtte frakte den fram og tilbake til den pc'en som trenger den? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Forresten så tar naboen inn et trådløst nettverk som ligger ca 500 meter unna, men ikke bra nok til at man kan bruke det. Jeg vet at det er brukt ASUS WL-500g der. Kanskje det kan være noe å satse på? Med den kan vel vi i huset mitt dele printer også, uten å måtte frakte den fram og tilbake til den pc'en som trenger den? 5517964[/snapback] Ja, det er i hovedsak 624+ som har dårlig rykte ang. stabilitet. Du trenger jo ikke å ha en ruter med printserver for å dele skriveren, bare sett opp skriveren som delt på nettverket, (Start-skrivere og telefakser-høyreklikk og velg deling) og kjør deretter veiviseren for å legge til en nettverksskriver på de andre pc'ene. Maskinen med printeren må jo da være påslått.. Linksys WRT/WAP-54G og GL er visst nokså populære her på forumet, har jeg fått inntrykk av. Mine personlige erfaringer er bare D-Link (har hatt 614 og 624/108 rutere, et 2000AP+ aksesspunkt, DWL510 og DWL520/108 nettverkskort) og har aldri opplevd problemer med noe av utstyret... Lenke til kommentar
hgrind Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Du trenger jo ikke å ha en ruter med printserver for å dele skriveren, bare sett opp skriveren som delt på nettverket, (Start-skrivere og telefakser-høyreklikk og velg deling) og kjør deretter veiviseren for å legge til en nettverksskriver på de andre pc'ene. Maskinen med printeren må jo da være påslått.. thumbup.gif Det har jeg prøvd, men får det ikke til. Mener nå jeg har gjort alt som må gjøres, men min pc vil ikke finne den andre.. Vet flere som har slitt med det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå