Gå til innhold

penger på klær...


Vagaprog

Anbefalte innlegg

Vel, du får ikke akkurat en kvalitetsgenser for 100 kroner :p

5516658[/snapback]

 

 

Klart du kan få en grei genser for 100 kr. PÅ H&M f.eks..

Uansett kan billige klær ha like god kvalitet som dyre merkeklær! Hvis du skal ha merkeklær betaler du 75% merke og 25% kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja. Da har du og jeg forskjellig syn på hva som er kvalitet eller ikke. 100 kroner er ingenting. Jeg har mine tvil om at det går an å produsere en genser med stoff, søm, farge og form av GOD kvalitet, og gå med overskudd her i Norge. Man betaler ikke bare for varen, man betaler for service i butikken, leie av lokaler, frakt osv. Dette er også en av grunnene til at jeg ikke trives i H&M-butikker. De er så og si alltid rotete, klærne er i 90% av tilfellene "bare helt grei", og man kan ta seg en god faen på at du får noe hjelp til å finne noenting uten at man står i kø for å komme frem til kassen først.

Lenke til kommentar
Bare for å si en ting er inne, Det er ikke de som er "in" som er kule, det er de som har sin egen stil og gir faen i hva pappa-gutter og sosser sier.Det er ikke merke på klærne som gjør de kule, det er hvordan de ser ut, en genser til 100kr kan være mye råere enn en genser til 800.

"de dyreste klærne er jo oftest kulest fordi de er dyre" det der er det dummeste jeg har hørt på lenge, typisk..............................................

5514833[/snapback]

 

Faktisk veldig enig. :thumbup:

 

Jeg går også alltid; kvalitet, utseende fremfor merke.

5514979[/snapback]

 

Vel, du får ikke akkurat en kvalitetsgenser for 100 kroner :p

5516658[/snapback]

 

Mye av klærne jeg kjøper ligger på +/- 100kr, og holder i flere år, mens ting som har kosta meg 500kr har vært i et halvt år..

Lenke til kommentar
Jaja. Da har du og jeg forskjellig syn på hva som er kvalitet eller ikke. 100 kroner er ingenting. Jeg har mine tvil om at det går an å produsere en genser med stoff, søm, farge og form av GOD kvalitet, og gå med overskudd her i Norge. Man betaler ikke bare for varen, man betaler for service i butikken, leie av lokaler, frakt osv. Dette er også en av grunnene til at jeg ikke trives i H&M-butikker. De er så og si alltid rotete, klærne er i 90% av tilfellene "bare helt grei", og man kan ta seg en god faen på at du får noe hjelp til å finne noenting uten at man står i kø for å komme frem til kassen først.

5516876[/snapback]

Er jo bare merket du betaler for.

Lenke til kommentar

Liker også selv best å spa i litt mer når man først skal kjøpe klær, men er uenig i at man må betale 600 kr for en genser med kvalitet. En 100-kroners genser kan være like tøff den. Så kan du heller kjøpe en ny igjen om ikke så lenge.

 

 

Og forresten: På H&M i Namsos er det alltid hjelp å få :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare for å si en ting er inne, Det er ikke de som er "in" som er kule, det er de som har sin egen stil og gir faen i hva pappa-gutter og sosser sier.Det er ikke merke på klærne som gjør de kule, det er hvordan de ser ut, en genser til 100kr kan være mye råere enn en genser til 800.

"de dyreste klærne er jo oftest kulest fordi de er dyre" det der er det dummeste jeg har hørt på lenge, typisk..............................................

5514833[/snapback]

 

Faktisk veldig enig. :thumbup:

 

Jeg går også alltid; kvalitet, utseende fremfor merke.

5514979[/snapback]

 

Vel, du får ikke akkurat en kvalitetsgenser for 100 kroner :p

5516658[/snapback]

 

 

En tskjorte kan være av OK kvalitet for 100kroner. Har mine tvil om at en genser kan være av så super kvalitet for 100 kroner, med mindre det er på salg.

5516931[/snapback]

 

Genser var vel å ta litt hardt i :blush: poenget mitt er man er ikke kul selv om klærne koster 3000 for bare gensern. Og det er mange som tror det :D

Og en ting til selv om et plagg koster 2000 så betyr ikke det at det oser av kvalitet.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Vel, du får ikke akkurat en kvalitetsgenser for 100 kroner :p

5516658[/snapback]

 

 

Klart du kan få en grei genser for 100 kr. PÅ H&M f.eks..

Uansett kan billige klær ha like god kvalitet som dyre merkeklær! Hvis du skal ha merkeklær betaler du 75% merke og 25% kvalitet.

5516847[/snapback]

 

 

Unnskyld meg, men jeg har to gensere fra H&M som har krympet minst tre størrelser ved vanlig vask over noen ganger. Og tp topper som er helt like bare at den ene er brun, mens den andre er svart. De er samme størrelse og alt. Men da søstern min skulle låne de, hun er mindre enn meg, fant hun ut at den svarte passet men ikke den brune. Dette var fordi jeg bare hadde vasket den brune en gang, mens den svarte var vasket ca fem ganger.

 

Ergo, vil jeg ikke si at noe til hundre kroner på HM har bra kvalitet. Det var kanskje ikke helt det du mente, men jeg følte at dette innlegget passet inn i tråden uansett..

 

 

Og når det gjelder kvalitet på bukser så kjøper jeg heller en til f.eks. 1300 ( for å ta yndlingen som eksempel) som sitter fint og jeg liker. Enn en til 400 som kanskje ahr en smule bedre kvalitet, men som sitter dritt. Har seriøst aldri funnet en bukse til under 800 som har sittet fint, og ja jeg har prøvd mange bukser..

Lenke til kommentar
en genser til 100 kr er nok ikke så bra kvalitet på...

5519783[/snapback]

 

Joda :fun:

 

Det er det som er så fint med å ha en stil som er "ut", for da får du klær billigere :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan få gjort mye med 200 kr i uka.

 

Alle tråder som ikke har vært aktiv på en stund er det altså ikke lov til å svare på? Eksisterer det en uskreven regel om at man bare skal la dem dø?

 

Jeg fant den forøvrig i Off-topic -> OT-baren, på en eller annen av de sidene.

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten pappa bruker mer penger på klær enn meg. Med tanke på hva en dress koster, og at det knapt går en måned uten at han kjøper seg en ny dress og kanskje noen skjorter, så tror jeg jammen jeg kan forsvare 4000 i måneden. :)

 

EDIT: Pappa kan kanskje kalle det utgifter til inntekts ervervelse - det kan desverre ikke jeg si...

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...