Gå til innhold

penger på klær...


Vagaprog

Anbefalte innlegg

Skjønner faan ikke hvorfor merkeklær skal være så jæ** dyrt...

5513964[/snapback]

 

de dyreste klærne er jo oftest kulest fordi de er dyre (ergo ikke alle har råd til de). Og det er jo litt kult å ha ei bukse som ikke alle andre har..

 

Om du går på Carlings å kjøper en genser for 500, så kan du banne på at mange andre på skolen har den genseren.. men om du går å kjøper f.eks en Lindeberg genser til 1000 kroner av nyeste modell så kan jeg tenke meg at ikke fullt så mange har den..

 

Jeg handler f.eks ikke på vero moda fordi der kjøper "alle" andre sine klær (jenter) Gensere og slik kan jeg godt handle på Carlings, mens bukser har jeg endret litt syn på-.. der jeg tidligere handlet Fornarina, Lee og Levis (1200,- ca ) Handler jeg nå istedet Rock & Republic og Seven for all mankind (1800.,-) Da slipper jeg at alle fjortissbæbsene har lik bukse som meg, samtidig som de er fordømt gode å ha på seg :love:

 

Jeg går ikke i billige klær fordi kvaliteten er dårligere, mister farge og fasong med en gang og alle andre har de :ermm:

 

Bruker dog sikkert ikke så mye som 1000 kroner i uka på klær, men skulle gjerne! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå til Mote.no. Er moderator der..

5514480[/snapback]

Akkurat det siste var vel en ørliten overdrivelse? For øvrig uenig angående Lindeberg, concept-kolleksjonen har mye bra til å være i halvveis moderate prisklasser (hehe, men, når jeg hører «Genser fra Lindeberg er det ikke akkurat det jeg tenker på først...).

 

Eksklusive klær er dyre på grunn av en kombinasjon av at mye tid går inn i designet, opplagene er små og marginene høye.

Lenke til kommentar

Bare for å si en ting er inne, Det er ikke de som er "in" som er kule, det er de som har sin egen stil og gir faen i hva pappa-gutter og sosser sier.Det er ikke merke på klærne som gjør de kule, det er hvordan de ser ut, en genser til 100kr kan være mye råere enn en genser til 800.

"de dyreste klærne er jo oftest kulest fordi de er dyre" det der er det dummeste jeg har hørt på lenge, typisk..............................................

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Bare for å si en ting er inne, Det er ikke de som er "in" som er kule, det er de som har sin egen stil og gir faen i hva pappa-gutter og sosser sier.Det er ikke merke på klærne som gjør de kule, det er hvordan de ser ut, en genser til 100kr kan være mye råere enn en genser til 800.

"de dyreste klærne er jo oftest kulest fordi de er dyre" det der er det dummeste jeg har hørt på lenge, typisk..............................................

5514833[/snapback]

 

Faktisk veldig enig. :thumbup:

 

Jeg går også alltid; kvalitet, utseende fremfor merke.

Lenke til kommentar
Bare for å si en ting er inne, Det er ikke de som er "in" som er kule, det er de som har sin egen stil og gir faen i hva pappa-gutter og sosser sier.Det er ikke merke på klærne som gjør de kule, det er hvordan de ser ut, en genser til 100kr kan være mye råere enn en genser til 800.

"de dyreste klærne er jo oftest kulest fordi de er dyre" det der er det dummeste jeg har hørt på lenge, typisk..............................................

5514833[/snapback]

 

Faktisk veldig enig. :thumbup:

 

Jeg går også alltid; kvalitet, utseende fremfor merke.

5514979[/snapback]

Enig.

 

Holt på å le meg i hjel når jeg så de guttene på FBI (NRK) som absolut skulle ha dress til 10 000kr på skoleballet.

Lenke til kommentar
Rundt 50 000 på klær hvert år når man er i arbeid virker da ikke så gale?

5511900[/snapback]

Tja, hvis man bor hos foreldre, ikke har lån og får gratis mat og er i full jobb så er det kanskje ikke så fryktelig gale, men om man har huslån, billån, strømregninger, telefonregninger, matinnkjøp osv osv osv så er 50 000 i året ganske masse om man har ei normal inntekt.

5512571[/snapback]

 

Jajo, men så er som tråden viser, interesse spiller hele rollen.

Lenke til kommentar

Det er overraskende hvor mange idiotkommentarer folk kan lire av seg.

 

Det er greit at du gir F i hvordan du kler deg, men når dere hevder at man ikke ser forskjell på kvalitetsklær og Cubus (f.eks.) blir det for dumt.

 

Forskjellen på (f.eks) en dressjakke fra Dressmann og en skreddersydd, ser man med EN gang:

Snittet

Mønsterovergangene

Stoffkvaliteten

Knappekvaliteten

Foret

Passformen

osv.

 

Selv ser jeg med avsky på disse guttehvalpene med rosa hettegenser og bånd, men nå ser jeg fremdeles ironien i at dere som har minst like dårlig stil (altså: hvite tennissokker og punkerskinnjakke, f.eks), hevder at _dere_ er så mye bedre.

Lenke til kommentar

foffel: Ikke at jeg er uenig med deg, men ser du virkelig på fôret med en gang på en jakke, om den ikke er din? ;) Et artig tillegg er at det ved mønsteroverganger ikke nødvendigvis er slik at det «best koordinerte» mønsteret er det beste tegnet på kvalitet – i enkelte tilfeller er det stikk motsatt.

Lenke til kommentar
Bare for å si en ting er inne, Det er ikke de som er "in" som er kule, det er de som har sin egen stil og gir faen i hva pappa-gutter og sosser sier.Det er ikke merke på klærne som gjør de kule, det er hvordan de ser ut, en genser til 100kr kan være mye råere enn en genser til 800.

"de dyreste klærne er jo oftest kulest fordi de er dyre" det der er det dummeste jeg har hørt på lenge, typisk..............................................

5514833[/snapback]

 

Faktisk veldig enig. :thumbup:

 

Jeg går også alltid; kvalitet, utseende fremfor merke.

5514979[/snapback]

 

Vel, du får ikke akkurat en kvalitetsgenser for 100 kroner :p

Lenke til kommentar
Det er overraskende hvor mange idiotkommentarer folk kan lire av seg.

 

Det er greit at du gir F i hvordan du kler deg, men når dere hevder at man ikke ser forskjell på kvalitetsklær og Cubus (f.eks.) blir det for dumt.

 

Forskjellen på (f.eks) en dressjakke fra Dressmann og en skreddersydd, ser man med EN gang:

Snittet

Mønsterovergangene

Stoffkvaliteten

Knappekvaliteten

Foret

Passformen

osv.

 

Selv ser jeg med avsky på disse guttehvalpene med rosa hettegenser og bånd, men nå ser jeg fremdeles ironien i at dere som har minst like dårlig stil (altså: hvite tennissokker og punkerskinnjakke, f.eks), hevder at _dere_ er så mye bedre.

5516491[/snapback]

 

Skjønner ikke hvordan du kan legge merke til sånne detaljer..

Samme faen hva det er, så lenge det varmer og funker.

Jeg ser faktisk ikke forskjell på cubus klær og veramoda elns.

Og jeg orker neppe og begynne og se på sømmene.

Lenke til kommentar
Jeg er så utrolig lei av alle guttene som går rundt i hvit og rosa lindeberg genser.

5514646[/snapback]

 

Fordi det er Lindeberg eller fargene? :p

 

Brainiac testet to forskjellige bukser en dag. En var billig (omtrent 100kr) og den andre var steindyr (1700kr eller noe sånt). De utsatte dem for like mye skade og slitasje bukser får over en femårsperiode.

 

Etterpå spurte de folk på gata hvilken bukse de trodde kostet hva. Den billige hadde klart seg mye bedre og folk trodde det var den som var dyrest.

 

Brainiac :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...