Gå til innhold

penger på klær...


Vagaprog

Anbefalte innlegg

Ja, ikkesant, og det må dere da absolutt få lov til. Interesser og ressurser må kan koble sammen. :) Jeg f.eks. bruker ikke veldig mye penger på kosmetikk, fordi jeg er gutt. :p

5511604[/snapback]

Det er ingen grunn til å la slike bagateller hindre deg...

5511615[/snapback]

 

Haha, nice one thomasr. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5511402[/snapback]

 

Dere som sier at 1000 kr er så ekstreeeemt mye, er dere studenter eller vil dere bare ikke bruke mye penger på klær?

 

5511476[/snapback]

 

både og :cool::p

5511548[/snapback]

 

Ja, ikkesant, og det må dere da absolutt få lov til. Interesser og ressurser må kan koble sammen. :) Jeg f.eks. bruker ikke veldig mye penger på kosmetikk, fordi jeg er gutt. :p

 

MEN jeg bruker derimot en del penger på fotballutstyr.

 

Jaja, men hvis du bruker 52000 et år, så har du alt du trenger neste år og da bruker du kanskje ikke mer enn 3000 hele året. Da har du brukt 22500 på et år i snitt.

5511380[/snapback]

 

Klarer meg fint med å bare kjøpe klær for 1-2000 i året jeg..

Trenger ikke å punge ut med over 50000kr..

men uansett.. HVOR I HELVETTE får folk tak i så mye penger?

5511583[/snapback]

 

 

Søsknene mine har flyttet ut, jeg er altså en plagsom, masete 15-åring som nylig har blitt enebarn. ;)

 

EDIT: Tror ikke jeg mestrer Quote greia helt.. :hmm:

5511604[/snapback]

 

Vel, det er jo noe helt annet om du kjøper en dyr jakke en gang i måneden. Du kan ikke si at du bruker 1000 kroner i uken fordi om. Og at du bruker 1000 kroner i uken tror jeg ingenting på. Uansett om du er enebarn og bortskjemt. Mulig andre gjør det, ta f.eks ananas som har bygd seg opp stor gjeld.

 

Og til den som sa man kunne kjøpe klær for 52000 et år, og nesteår nesten ingenting. Hah! Det er så usannsynlig at jeg heller ser for meg rosa sauer klatre i trær. har du et så høyt forbruk så daler det ikke bare plutselig pga "fornuft".

Lenke til kommentar
hadde jeg hatt 1000kr hver uka så Hadde jeg aldri livet kjøpt klær for alt!

5511777[/snapback]

Det er her essensen ligger; er man ikke villig til å prioritere klær høyere enn mye annet, vil man nødvendigvis synes det er mange som bruker «for mye» penger på klær.

 

For så vidt også enig med darkness i at man skal være bra naiv om man tror man kan «investere» noe særlig i klær ett år, for så å ikke kjøpe noe på en stund, om man har et visst forbruk.

Lenke til kommentar
Rundt 50 000 på klær hvert år når man er i arbeid virker da ikke så gale?

5511900[/snapback]

Tja, hvis man bor hos foreldre, ikke har lån og får gratis mat og er i full jobb så er det kanskje ikke så fryktelig gale, men om man har huslån, billån, strømregninger, telefonregninger, matinnkjøp osv osv osv så er 50 000 i året ganske masse om man har ei normal inntekt.

Lenke til kommentar

La oss sette opp et lite budsjett. En person tjener eksempelvis 12000 kroner netto i måneden.

 

Husleie: 3000-6000 kr (avhenger av hvordan man bor)

Strøm: 1200 kr

Mat: 2500 kr

Lån: 2000 kr

Bensin/buss: 1500 kr

Forsikring: 850 kr

Diverse (frisør, en tur på byen, kjøp av ting): 1000 kr

 

Vel, da er man egentlig 50kroner over budsjettet med den laveste husleien. Sett inn 5000kroner til klær i måneden og man overskrider budsjettet med 5000. I tillegg kommer andre utgifter til faste tider i året, som f.eks kommunale avgifter, kringkastingsavgift, EU-kontroll av bilen.. Og folk har gjerne mer i lån i måneden, dyrere husleier. Riktignok tjener gjerne mange 12000kroner mer i måneden, men en STUDENT har 8000kroner i måneden hvis han har vært så flink å spare de største utbetalingene til utover skoleåret. Ellers har han 6000kroner i måneden å leve på.

Lenke til kommentar

1000kr i uken høres helt vilt ut. Iallefall for personer som ikke er i en fast jobb som er nogelunde godt betalt.

For meg som er student og i tillegg jobber 10-12 timer i uken i matvarebutikk så ville jeg brukt opp omtrent alle pengene mine hvis jeg skulle kjøpt klær for 1000kr i måneden.

 

Og de som får 1000kr eller mer i måneden av foreldrene sine vil jeg kalle borskjemte. Jeg er 18år og må betale alle slike utgifter selv.

Lenke til kommentar
Skjønner faan ikke hvorfor merkeklær skal være så jæ** dyrt...

5513964[/snapback]

 

Det er fordi noen i verden har skjønt at det er penger å tjene på motebevisste :p Eller tullinger, som jeg kaller dem.

Lenke til kommentar
Skjønner faan ikke hvorfor merkeklær skal være så jæ** dyrt...

Det er vell fordi at produsentene av klærne har funnet ut at folk kjøper merkeklær selv om de er priset høyt, og da ser vell ikke produsentene noen grunn til å sette ned prisene?!

 

52 000,- på klær? Høres vanvittig ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...