kong_conan Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Gul: 120mm viftehull Rød: radiator Grønn: nippelhull spørsmålet er da; er 1stk 120mm vifte bra nok på en dobbel radiator? hvor stor forskjell i temp kan jeg regne med? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 I verste fall får du en noen grader høyrer vanntemp, om det har noe å si får du vurdere selv Lenke til kommentar
kong_conan Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 nå har jeg skjært hullene så det får gå som det går Lenke til kommentar
Damination Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 jo større radiatoren er jo bedere kjøler den ! for å si det sån du får bedere vanntemps med en den en med en singel radiator ! Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Heisann! Hiver meg med på denne tråden, muligens noe OT .. Sitter her med en EVO 240 og en Black Ice 2 Pro. Har store planer om å bygge nytt kabinett, men har problemer med å få plass til begge to. Tenkte derfor å legge de oppå hverandre, sandwitch altså. For så å kjøle de med 2 140 mm vifter. Noen som har prøvd dette tidligere? Uansett, hvordan tror resten det måtte gå? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Tenkte på det selv, men fant ut jeg hadde nok med en 3x-radiator. For å få optimal effekt tror jeg du bør legge dem i rekkefølgen vifte -> kald -> varm. Altså at vannet fra prosessoren går inn i den varme, så inn i den kalde, og så tilbake til prosessoren. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Mener du at vannet skal i den radiatoren som først er i kontakt med luft utenifra, så er jo det et godt poeng. Jeg har tenkt at viftene skal suge luft fra radiatorene og blåse ut av kabinettet. Spørsmålet er vel egentlig om viftene er kraftige nok til å trekke nok luft til å kjøle 2 radiatorer? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er ikke så mye motstand for luft i radiatorene, og det er samme menge varme som skal hentes ut, så to radiatorer vil være bedre enn en, selv om du bare har har en vifte. Det er verre for vannpumpen, den får dobbelt så mye motstand. De svakeste pumpene klarer nok ikke to radiatorer. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kong_conan: du burde lage en funnel slik at du drar luft gjennom hele raddisen! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Gul: 120mm viftehull Rød: radiator Grønn: nippelhull spørsmålet er da; er 1stk 120mm vifte bra nok på en dobbel radiator? hvor stor forskjell i temp kan jeg regne med? 5508019[/snapback] Slik det ser ut for meg på tegningen, skal du ha radiatoren utenpå kabinettet. Har du da tenkt å legge den helt inntil toppen på kabinettet, eller hadde du tenkt å ha et avstandsstykke mellom? Legger du den helt inntil, vil du få mye dårligere effekt av den passive delen enn om du har avstandsstykker som gjør at det kommer til luft. Husk at varm luft stiger, og kommer det ikke til luft under når den stiger, vil kjøleeffekten bli lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå