simes Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Er det umulig å få spillt på samme counter-strike server hvis man deler en adsl linje fra telenor? Siden det bare er en ip osv. Skulle til å registrere clan på clanbase, men så fant vi ut at vi ikke får spillt alle sammen pga to brødre osv.. Det er veldig kjipt. Går det ikke ann å kjøpe flere ip'er av telenor heller? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Det er ikke no problem. Er vel heller om dere bruker samme CD-key til CS som har noe betydning. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
simes Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Øhhh. nei! Vi har gjerne ordnet cd-key problemet dah!! Det er det at det henger seg hos begge hvis fler enn en person joiner samme server over internett. Det er pga ip konflikter. Jeg spør igjen, har noen peiling på hva vi kan gjøre? (noen som kanskje vet noe også) Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Vel, da må det isåfall være noe galt med nettverket internt hos deg/dere. Jeg har spilt CS på samme ip som 3-4 andre på ekstern server opptil flere ganger uten noe som helst problem. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Borf Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 har vert med på å spilt 3 stykk med same ip, same cd-key og same server det gjekk fint, berre at den tredje måtte vente ein halvtime med å joine etter dei to andre (den på grunn av cd-key) Lenke til kommentar
Luft-Ulv Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 seff er ikke d no prob.. sitter selv bak en router. må bare få delt ip'n din med router eller vedd hjelp av windows deling. eller at du har en gammel pc som kjører linux. rutere er billig i dag så d er ikke no prob. vet ikke helt om dette løser ditt prob da Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Hold windows utenfor! :razz: En hver ekte gateway/router/firewall/sak-som-forwarder-forbindelser skal kunne klare og skille forskjellige forbindelser utifra hvilken port de kommer til/fra. Dette skal også en eventuell server se på, softwaren skal omtrent ikke se på ipen, bare porten, dette nettopp på grunn av IP masquarading/NAT. Jeg har ikke fått prøvd dette med cs, siden jeg bare har en cd-key, men jeg og en venn har spillt Unreal Tournament på samme ut server uten problemer (ehm, hvis vi ser bortifra en enorm lagg grunnet et liiite problem jeg jobber med). Hvis dette fortsatt er et problem foreslår jeg at du gjør følgende: Prøver litt forskjellige cs servere. Henger det seg fortsatt rapporterer du dette til cs folka, da dette absolutt ikke skal være noe problem. (hils dem fra meg :razz:). Lykke til, og cs ruler :wink: Lenke til kommentar
EHE Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hei! Endelig en med samme problem som meg! Jeg og en kammerat får ikke spilt to stykker på min Telenor ADSL linje. Får opp feilmeldingen couldn't allocate mulicast ip-adresses. Vi får spilt to stykker på en isdn linje, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Mulig det er noe feil med instillingene på firewallen. Jeg kjører med port 45 som gyldig bane. Ip på proxy/firewall 192.168.45.1 Ip på min maskin: 192.168.45.100 Ip på den andre maskinen: 192.168.45.101 Noen som kan hjelpe meg?? Desperat etter hjelp!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå