lennono Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Hei. Jeg trenger hjelp til noe jeg ikke har vært så mye borti før. Jeg ønsker å formatere harddisken, og innstallere Windows på nytt. Kan Dere hjelpe meg med en oppskrift, litt sånn "inn med teskje" siden jeg ikke har så mye peil på dette fra før. På forhånd takk Mvh Lennono Endret 27. januar 2006 av lennono Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Denne er vel først og frems feilpostet... Hm, det er egentlig enkelt..Trenger ikke skrive så mye.. Du setter inn windows cd'n. Går inn i bios og velger CD/DVD-rom som 1. boot ( veit du hvordan?) Så trykker du på en knapp da det står "trykk en knapp for å boote fra cd" Har du kommet hit er det bare å lese på skjermbildet! Winxp er laget enkelt, for at folk skal kunne gjøre sånnt lett/enkelt selv! Lenke til kommentar
lennono Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Ja, fått til det, men innstallasjonsprogrammet stopper opp med beskjeden: "Innstallasjonsprogrammet finner ingen harddisk, kan ikke fortsette" Hm, any ideas? Disken er enablet i BIOSèn Endret 27. januar 2006 av lennono Lenke til kommentar
nekroman Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Så du får ikke kjørt opp windows i safe-mode engang? Du vet m.a.o. at HDD er OK? Isåfall skal det jo være ganske enkelt å få dette til som det var sagt ovenfor. Dersom du ikke får dette til finnes det noe som heter UBCD http://www.ultimatebootcd.com/ lykke til. Microsoft er faktisk ikke det verste her i verden, selv om det av og til kan bli litt kronglete Lenke til kommentar
persistent Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Er det en IDE eller S-ATA disk du har da ? Har vært borti at du må inn med driverdiskett for S-ATA disker før du kan legge inn Windows..... Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) da må enten legge inn s-ata drivere via floppy står i begynnelsen at du må trykke F6 for å legge inn drivere via floppy, det er den enkleste metoden. Drivere finner du på hjemmesiden til hovedkortleverandøren din. Nerde metoden er å slipstreame driverene inn på windowscden, da slippe du å bruke floppy, men dette er litt komplisert og tar for lang tid å forklare dette her , men finnes mange tråder om dette i programvare delen av forumet Endret 2. februar 2006 av nerd-light Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå