biker Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Yo! Har en Maxtor IDE disk på 160 gb som jeg aldri fikk laget til mer enn 127gb under formattering. Den er også rimelig sløv. Ifølge min venninne Sisoft Sandra er gjsn søketid på 17.8 ms. Samme veninne ber meg om å sjekke at dma bus-mastering er enablet. Jeg gikk inn på kontroll-panelet/administrative tools/Computermanagment/etellerannested og så det sto PIO, og at det skulle kjøres DMA om det var mulig. Er det noen som kan et triks for å få det til? Trenger en enkel forklaring beregnet på eldre.... Biker Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager -> Klikk på + tegnet på IDE ATA/ATAPI Controllers -> Dobbeltklikk Primary og Secondary IDE Channel -> Advanced Settings -> Velg deretter DMA if available. (Gjør dette på Primary OG Secondary) Håper du får det til Angående manglende harddiskplass kan du se her Lenke til kommentar
biker Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Som sagt så gjort, men den kjører like fullt i PIO modus. Linken om missing plass forsvant.... Ellers skal du takk ! Biker Endret 28. januar 2006 av biker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå