Vostere Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Jeg skjønner ingenting! DivX fungerer fint helt til jeg installerer driverene til terratec sixpack 5.1, da forsvinner lyden. Jeg har kjempefint bilde, men altså ingen lyd. Eneste unntaket er hvis jeg spiller filmene i "the playa" som følger med divx-codecen, da får jeg både lyd og bilde. Dette gjelder kun videofilmer der lyden er kodet vha fraunhofer mp3 codec. I avi-filer der lyden er kodet vha en hvilken som helst annen codec, så blir det motsatt - da funker lyden i alle spillerene bortsett fra "the playa". Noen som har hatt tilsvarende problem eller har et hint eller to til hvordan jeg kan fikse dette? Har allerede prøvd å laste ned de nyeste driverene til lydkortet. Lenke til kommentar
Icecold Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Har hatt samme problemet med mitt Hercules GTXP. Løste problemet ved og slå av hardware akselerasjonen for mp3 som er bygd inn i lydkortet. Så vis kortet ditt kan kjøre mp3 hardware på lydkortet, så slå den av og se om du får lyden tilbake på divx filmen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå