Gå til innhold

Hvilket hovedkort til Sempron prosessor?

2die4

Anbefalte innlegg

Det står at støttet RAM-teknologi på ASUS K8N er "DDR SDRAM".

Den "Corsair Value 512MB" minnebrikken som ble anbefalt har ingen opplysninger om at det er SDRAM. Men jeg ser at på mange brikker står det opplyst om at det er SDRAM, så da begynner jeg å lure. Kan noen hjelpe? Passer denne minnebrikken til Asus K8N kortet?

Link: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...0786X8448771390

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har bestilt helt riktig RAM-brikke til ditt Asus K8N.

Det fulle navnet på DDR-RAM er DDR SDRAM, og det er nettopp dette som er på vei til deg i form av en Corsair Value-brikke. Det er vanlig å kalle DDR SDRAM for bare DDR-RAM, så det er enklere å skille det fra eldre SDRAM, som man ikke bruker på noen av dagens hovedkort.

Disse Corsair-brikkene er veldig gode i forhold til pris og feilprosent, og jeg bruker de til alle familie/kollega-PCer, som oftest i forbindelse med AMD-systemer. Har da også brukt et Asus K8N i en PC, og Corsair-brikken gjorde akkurat som den skulle der, den funket flott til en billig penge.

Lenke til kommentar

Aha, ok. Grunnen til at jeg begynte å tenke var fordi hos pcutstyr så har de delt opp ram brikkene sine i kategorier. En kategori heter "SDRAM" og der finner man Crucial brikker, men ikke den brikken jeg har bestilt, den finner jeg i "DDR-DIMM PC3200" kategorien.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis jeg en dag skulle kjøpt ny prosessor med betydelig større ytelse, måtte jeg da ha måttet kjøpe nytt hovedkort også? For å få utnyttet prosessoren.

For de som ikke gidder å lese hele tråden: Har Sempron 2800+ og Asus K8N hovedkort.

Lenke til kommentar

Asus K8N skal være et greit kort.. Jeg hadde det en liten stund. Var fornøyd med det.

Jeg bygde nylig en PC for dama, og hu fikk disse delene da jeg oppgraderte til Socket 939. Samme prosessor også faktisk. Virker supert :)

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...