Skaptrollet Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 kunne du fortalt litt mer om løsningen din? den likte jeg veldig godt! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Selv kjører jeg WLAN som autentiserer via Windows 2003 server og skifter WLAN kode hvert 15 min. - Kun brukere som er autentisert på serveren slipper inn på nettet og disse får automatisk gjeldende kode - Dermed kan jeg disable kontoen til venner når jeg ikke vil ha dem online, og kodeknekking er så og si umulig da WEP nøkkelen byttes så ofte at det ikke er mulig å sniffe nok pakker til å foreta en kodeknekking før koden byttes. Og kontoer kan diables/enables uten omstart av hverken servere, nettverk eller Akksesspunkter....... Men den løsningen koster noe mer da, både programvare messig og hardware messig. (Men det er en utrolig digg løsning) -- An10bill 5534157[/snapback] ("Antibill" som kjører Windows server? Hmmm ... ) Snakker vi om full pakke med Active Directory og Radius server og sånt? (Da tror jeg det blir billige å anskaffe et WLAN aksesspunkt til ...) Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Min trådløse router tillater flere wep-nøkler, gjør din? Vil nok gjøre det litt lettere kanskje? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Min trådløse router tillater flere wep-nøkler, gjør din? Vil nok gjøre det litt lettere kanskje? 5534634[/snapback] Kult, et sånn ønsker jeg meg (har igrunn alltid lurt på hvorfor jeg ikke kan definere brukernavn sammen med WPA passfrasen, skikkelig teit igrunn) Hva slag er det? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 ("Antibill" som kjører Windows server? Hmmm ... ) 5534326[/snapback] Betyr sikkert bare at han ikke har betalt lisens Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Var kanskje litt dårlig forklart. Min router, en Asus WL-500G kan ha opp til 4 forskjellige WEP passord (om jeg ikke husker feil). Da kunne man feks laget ett nytt WEP-passord til kameraten, og forandret på dette når han var borte uten å slite med å skifte på resten av maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå