V-by Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det har ikke blitt noe utfall av saken. Hver gang jeg kontakter If så sier de at saken er under behandling og ikke noe mer. Det har gått over to måneder nå. Men hvis det er sånn som mange sier så vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre neste gang jeg vil ha ny bil! Da skal jeg parkere den pent og pyntelig midt i en sving. Varseltrekant tror jeg ikke jeg kommer til å bry meg med. 5786755[/snapback] riktig Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det er litt forskjell på å parkere og å kjøre ut (som denne saken dreier seg om). Føreren av den andre bilen kan fortsatt være forvirret/i sjokk etter utforkjøringen slik at ikke hadde tanke for varseltrekanten. Hva gjorde du? Løp du ut å satte opp din varseltrakant - eller lot du det være? Antar det ender med skyldeling - begge taper. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hadde en liten sak for en uke siden. Lurer på om noen har vært borti tilsvarende og om alle er enig i at det var 100% han andre sin feil og at jeg da skulle ha en vanntett forsikringssak? Dette var på torsdag på sørlandet, ca en km før Dyreparken retning vestover. Det er midt på dagen, god sikt, det snør og ligger en del snø på veien. Men det er mildt så ikke noe isete. Jeg kommer mot en veldig krapp sving. Fartsgrensen er 70, jeg kjører rolig og sakte ca 50-60. Så rett rundt svingen står det en bil med hele fronten stikkende rett ut på tvers av kjørefeltet mitt. Dekker over halvparten av kjørefeltet mitt. Det er tett trafikk i motgående kjørefelt så det er utelukket. Jeg hugger løs på bremsen og får bremset opp en del, men sklir skrått og får hans støtfanger inn ved min høyre hjulbue. Det blir en bulk, og den svarte listen rives av. Ble litt sjokkert da han ikke uten videre samtykket i at det var 100% hans feil! Han bare satt i bilen når det skjedde. Han hadde ikke varseltrekant i bilen og hadde ingen intensjoner om å gå ut og varsle biler før svingen. Hvordan vurderer dere situasjonen? 5507408[/snapback] Husker et tilfelle der en personbil med henger fikk motorstopp i en bakke på glatt vinterføre ... måtte rygge tilbake ... Vedkommende hadde ingene erfaring med å rygge med henger så ha hektet den likesågodt av ... fikk bilen inn til siden ... og skulle sette ut varseltrekant .. I mellomtiden ut av tåka kom en bilist og kjørte rett inn i hengern. Bilisten som kom kjørende var selvsagt fly forbannet ... Men fikk ingen medhold av myndighetene da man til enhver tid skal kunne stoppe for uforutsette hendelser. Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg hadde et uhell i ei rundkjøring i Kristiansand i fjor vinter, og meg og motparten var uenige om skylda. Da brukte Gjensidige 3 mnd på å finne ut at det var motpartens skyld. Surt for meg som var uten bil i 3 mnd =/ Så det kan ta tid før det blir avgjørelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå