Gå til innhold

amd 64 X2 4200+, amd 64 3800+ eller amd 64 4000+

Scofield

Anbefalte innlegg

Har fortstått det sånn etter å ha lest her på forumet at X2 er dårligere enn 3800+ og 4000+ i spill som har støtte for dual core. Det jeg lurer på er hvordan vil en X2 4200+ yte i forhold til en 3800+ eller 4000+ i spill som ikke støtter dual core... Leste at en X2 3800+ yter det samme som 3200+ i spill som ikke støtter dual core. Hvordan vil en X2 4200+ yte i spill i forhold till 3800+ og 4000+ da?

River av meg hårluggen i valget mellom X2 og "vanlig"!:cry:

Så, hvilken cpu bør jeg velge og hvorfor?

( Tror ikke overklokking blir noen mulighet for det har jeg ikke peiling på)

Endret av Scofield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville så absolutt gått for en X2-prosessor. Det er fremtiden, og den yter ikke dårlig i spill. Kanskje merkbart dårligere ytelse enn en singel-core akkurat nå, men det er så lite at det ikke er så mye å snakke om.

Refererer til det mange har nevnt på forumet i slike "single vs duo"-emmner. Med driveroppdatering (?) danker en X2 3800+ ut en FX-57 i Quake 4 (eller var det Doom 3?, jeg er ikke helt inne på akkurat det).

Uansett, jeg vil råde deg til å velge en X2. Stadig flere og flere spill får støtte for dual-core, og da bli forskjellen stor motsatt vei.

Hvis du derimot skulle går for en single-core, gå for en 3700+/4000+. De har mer L2 Cache og har "San Diego"-kjerne i stedet for 3800+'s "Venice" kjerne og halvparten med L2.

Lenke til kommentar
Okei, takk for svar, men hvilken X2 skal jeg gå for? Tenker på X2 4200+ noen som er enige i det valget? Noen som vet hva en enkelt kjerne i X2 4200+ yter? Takker igjen for svar  :D

5508545[/snapback]

x2 3800+ og x2 4200+ har samme kjerne, så da velger du heller 3800+ :) . Men et enda bedre valg er kanskje x2 4400+, da den har toledo kjerne(1mb L2 cache). Btw, jeg har x2 3800+ selv, og er storfornøyd da den klokker veldig bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...