VegardStr Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) altså i går formaterte eg PCen igjen (pga 30 dagers aktiveringsfristen var ute.) Har formatert hver mnd det siste året no. Men akkurat i går skulle det skje problemer. Lager en liste under, over problemer eg har funnet ut til no: 1. Adobe Photoshop CS (tryopu) fungerer ikkje, programmet svarer ikkje, og har utført en ulovlig oprasjon. 2. Får ikkje til å logge på MSN får feilmelding " det kan vær eet problem med internet tilkoblingen din" 3. Programmet "LimeWire" klikket totalt 10 ganger i går, rett etter instalasjon av windows. 4. Når eg avslutter prosessene i windows oppgavebehandlig så nekter dei å fjerne seg fra prosess listen. eksempelvis Windows Media Player 10. det kjørte i går 13 prosesser samtidig med samme fil "wmplayer.exe", også den var umulig å fjerne. EDIT: hvorfor skjer dette? vegard Endret 27. januar 2006 av vegis Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 har du oppdatert windows eller noe da (til Sp1 - eller 2?) skjermkort oppdatering osv..scaning/spy eller no.. vet ikke helt om noe av dette hjelper men, skader ikke å prøve Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 har SP1, Ati Radeon driver ver 8.4. skjermkort oppgradering skla ikkje ha noenting å bety. har scannet PCen med NIS (norton internet securiy) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Cracks er fy, et par innlegg er derfor slettet. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Cracks er fy, et par innlegg er derfor slettet. 5507454[/snapback] hvilke cracks er relevant i denne sammenhengen om eg tørr spørre? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 En bruker la ut crack til og fjerne aktivering til XP. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Har du mulighet til å teste med annen harddisk? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Har du mulighet til å teste med annen harddisk? 5509261[/snapback] Nei, Men hardisken er ikkje Ødelagt, den er bare 3 år gammel. det som skjer, er at ALT klikker, prøvde å instalere "Ad-Aware SE" og "Spybot- Search and destroy" no, og det låste seg med en gang. kan eg feilsøke om ka som er gale her egentlig? EDIT: er vel sikkert skjedd noe merkelig under formatering/instalering av winXP Endret 29. januar 2006 av vegis Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Hva med å registrere windows Har du sjekket at alle kabler og kort står skikkelig i? Har du sjekket at minne ikke er defekt? Prøv å skru av virtuelt minne i windows. Oppdater så mye du kan av drivere og programvare til siste versjon. Hvis du har flere disker/partisjoner, kan det være gruff der som lager trøbbel. Min erfaring er at NAV ikke gjør bukt med alle virus osv. Prøv med en annen virusscanner og. Hvis du har hatt en trojansk hest på maskinen hjelper det ikke alltid å formatere harddisken for å bli kvitt problemene; personene bak ulumskheten kan allerede ha din fysiske andresse og kan dermed infisere maskiene igjen etter en reformatering så snart du er på nett. Så pass på at brannmuren i NIS er riktig satt opp og er oppdatert. Uansett vil jeg anbefale deg å lage en ghost backup av windowspartisjonen på cd eller dvd. Alt du da trenger å gjøre neste gang er å sette inn cd'en og den vil legge inn hele partisjonen akkurat slik den var da du tok backup inkludert alle drivere og programmer du måtte ha installert. Endret 30. januar 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå