Gå til innhold

Formatere PCen uten XP CDen jeg installerte med?

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem på PCen:

Internett fungerer ikke! Jeg har sendt den til reprasjon, men det går ikke an å fikse den (Jeg HATER Microsoft innimellom)

Det jeg kan gjøre er å formatere PCen. Problemet er at jeg ikke har XP CDen. Jeg kjøpte den nemlig brukt, og da var XP installert, men jeg fikk ikke med CDen. Jeg kjenner noen som har XP CDen, og jeg har den lappen på PCen som sier at jeg har lovlig registrert versjon av XP. kan jeg bruke den koden som står på den, og bruke den andre XP CDen til å formatere, eller må jeg ha den XP CDen som ble brukt til å installere min XP versjon (den versjonen som er full av bugs!! (virker som alle er det da)).

Og er det lovlig? Vil ikke bryte loven... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg har hørt om skjønt er at det visst skal være lov å bruke en annen sin installasjonscd, så lenge du har cd-keyen selv(noe som du hadde). Barre pass på at hvis det står noe om OEM på lappen under din maskin, så pass på å spørr den du skal låne cd'en av om det er en OEM versjon. På OEM versjoner fungerer ikke alle cd-keyer omhverandre!

Lenke til kommentar

Brand new information for min del.

Har selv prøvd OEM og retail-serialer om hverandre på forskjellige Home/Pro-CD-er av forskjellige språkversjoner, men uten at nøkkelen fungerer på andre enn de respektive versjonene lisensnøkkelen opprinnelig var ment for.

Vi snakker begge om originale CD-er uten noen form for modifisering nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...