TSP Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hei. For å bare forklare litt hva jeg mener: "Risk -kartet" er det kartet man brukte i MTW og STW, klarer ikke å forklare hvordan det fungerer, det kan sikkert Eirik få til.. Hvis ikke kan det jo hende at et bilde sier mer enn 1000 ord. 3D -kartet er det som ble brukt i R:TW her har troppenes plassering på kartet mye å si. Om du står ved foten av et fjell på det strategiske -kartet vil du stå ved foten av et fjell i kampkartet også, om du blir angrepet eller skal angripe. Om du står på en bro vil slaget foregå ved en bro på kampkartet. Og 3D -kartet ser i tillegg ganske fint ut. Det positive med riskkartet er jo helt klart at AI'n er mye klokere der. Grunnet at det er mindre å forholde seg til. Det positive med 3D -kartet er at spilleren syns det er mer spennende å tenke ut hvor det er lurt å plassere sine tropper, for at fienden ikke skal klare å krysse like lett som de hadde gjort om troppene dine hadde stått et annet sted på det strategiske kartet. Men ulempen er at AI'n syns det blir mye mer å forholde seg til og dermed klarer den ikke å være like taktisk smart som så mange sier den var i MTW. Min mening er likevel at 3D -kartet er best, da jeg er av den typen som liker å ha muligheten til å vokte strategiske plasser på det strategiske kartet.. Hvis dere skjønner... Hva syns dere? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 spiller NTW nå som bruker MTW motoren og syns det mangler litt i risk kartet etter å ha spill rome. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Tja, vanskelig å si. en blanding hadde vært fint=) Lenke til kommentar
Krusader Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 3D-kartet. Får håpe CA kan klare å gjøre AIen litt bedre. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 3Dkart er absolutt aa foretrekke spoer du meg. AIen kan fikses paa, og vil forhaapentligvis ogsaa det i fremtiden Poll, noen? Lenke til kommentar
FelaroN_ Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 jeg vil absolutt ha 3d-kart, fQles saa godt syns jeg Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvis det ikke blir gigantiske forbedringer i 3d-map AI'en, så foretrekker jeg risk kartet. Alt blir så mye enklere sånn. Ingen irriterende rebeller overalt... Ingen bitte små fiendtlige irriterende hærer som jukker rundt i territoriet ditt og ødelegger. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Forresten, her er et utdrag fra denne tråden. As every TW game, Medieval 2 also has a turn-based side to the game. It has the same 3D map as in Rome, on which you can block mountain passes and blockade areas of strategic importance with your forces. A difference with Rome is that you can choose whether you can develop your settlement in a castle OR a city. A castle improves your military and a city boosts your economy. A stronger economy allows you to bribe your enemies. If money doesn’t work, you will need to attract mercenaries in order to defend your lands. A castle requires much less management than a city, but cities grow more important as the game progresses. TSP Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Nei, 3D-kartet er best. Husker jeg prøvde å spille MTW etter å ha begynt med RTW og jeg syns det Risk-aktige kartet var uvant og ga færre valgmuligheter. Strategi og taktikk burde også ha maksimalt å si på kampanjedelen av spillet, så 3D-kartet fungerer vel best til det (samtidig som AI-en burde bli bedre, som noen har sagt). Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 3d kart by far!! spilte rome i halvt år for så å spille imperial glory! risk mappet sugde hardt! digger det i Rome at terrenget formet seg etter kartet! håper dette kommert i MTW2 også Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 SWAT-dude, det gjør det også i risk-kartet MTW, du kan få opp informasjon om provinsen, og så ser du hva du høyst sannsynligvis får slåss i =) Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 men kan du se fjell osv på kartet i MTW? har ikke prøvd det skjønner du. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 de er tegnet, så du ser dem, akkurat som du ser dem på ett risk kart =) Lenke til kommentar
Benenzo Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 3d-kartet, uten tvil. Synes å gå tilbake til et risk kart blir som å gå bakover i evolusjons stigen. 3d kartet brakte på bane mange nye taktiske elementer, blant annet å plassere seg riktig på en ås i påvente av et angrep. Dessuten var du selv mye friere til å ta en annen vei om du skal unngå rebel hærer og liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå