Gå til innhold

Total War: Hva mener dere er best? "Risk"- eller 3D -kart?


Anbefalte innlegg

Hei. For å bare forklare litt hva jeg mener:

"Risk -kartet" er det kartet man brukte i MTW og STW, klarer ikke å forklare hvordan det fungerer, det kan sikkert Eirik få til.. :wee: Hvis ikke kan det jo hende at et bilde sier mer enn 1000 ord.

9.jpg

 

3D -kartet er det som ble brukt i R:TW her har troppenes plassering på kartet mye å si. Om du står ved foten av et fjell på det strategiske -kartet vil du stå ved foten av et fjell i kampkartet også, om du blir angrepet eller skal angripe. Om du står på en bro vil slaget foregå ved en bro på kampkartet. Og 3D -kartet ser i tillegg ganske fint ut.

54.jpg

 

Det positive med riskkartet er jo helt klart at AI'n er mye klokere der. Grunnet at det er mindre å forholde seg til.

 

Det positive med 3D -kartet er at spilleren syns det er mer spennende å tenke ut hvor det er lurt å plassere sine tropper, for at fienden ikke skal klare å krysse like lett som de hadde gjort om troppene dine hadde stått et annet sted på det strategiske kartet. Men ulempen er at AI'n syns det blir mye mer å forholde seg til og dermed klarer den ikke å være like taktisk smart som så mange sier den var i MTW.

Min mening er likevel at 3D -kartet er best, da jeg er av den typen som liker å ha muligheten til å vokte strategiske plasser på det strategiske kartet.. Hvis dere skjønner... :wee:

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, her er et utdrag fra denne tråden.

As every TW game, Medieval 2 also has a turn-based side to the game. It has the same 3D map as in Rome, on which you can block mountain passes and blockade areas of strategic importance with your forces. A difference with Rome is that you can choose whether you can develop your settlement in a castle OR a city. A castle improves your military and a city boosts your economy. A stronger economy allows you to bribe your enemies. If money doesn’t work, you will need to attract mercenaries in order to defend your lands. A castle requires much less management than a city, but cities grow more important as the game progresses.

 

TSP :)

Lenke til kommentar

Nei, 3D-kartet er best. Husker jeg prøvde å spille MTW etter å ha begynt med RTW og jeg syns det Risk-aktige kartet var uvant og ga færre valgmuligheter.

 

Strategi og taktikk burde også ha maksimalt å si på kampanjedelen av spillet, så 3D-kartet fungerer vel best til det (samtidig som AI-en burde bli bedre, som noen har sagt).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

3d-kartet, uten tvil. Synes å gå tilbake til et risk kart blir som å gå bakover i evolusjons stigen. 3d kartet brakte på bane mange nye taktiske elementer, blant annet å plassere seg riktig på en ås i påvente av et angrep.

Dessuten var du selv mye friere til å ta en annen vei om du skal unngå rebel hærer og liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...