perjan Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har laget tre gui'er for for å gjøre forskjellige ting, som hver har egne dao, vo, knappepanel og jpanel klasser.. Vil lage en hovedmeny hvor jeg kan få fram alle disse forskjellige guiene, noen som kan hjelpe meg litt på veg hvordan jeg gjør dette? Har laget guie for hovedmenyen, og prøvde meg med å kopiere inn all koden fra gui klassene inn i hovedmenyen. Dette funket når jep prøvde med den enkleste av dem jeg har laget, men funket ikke når jeg prøvde med den andre..Ved å koppiere inn all koden ble det da også en enormt lang kode inne i denne hovedmenyen.. Så hvordan kan jeg gjøre dette på en annen måte? Er ikke så veldig god i programering så mange takk for hjelpen til dere som vil hjelpe, jeg står litt fast kan du si.. Lenke til kommentar
mar Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Dersom du vil ha ett hovedvindu med en meny hvor brukerene kan klikke for å starte de 3 programmene kan du gjøre følgende: lag et vindu med 3 knapper, også legg inn oppstartskoden til programmene i ActionPerformed metodene. Dersom du vil ha de 3 vinduene samlet i ett hovedvindu, blir det litt mer komplisert. Det letteste er vell å bruke JInternalFrame til holde innholdet i vinduene. JInternalFrame er en subklasse av JComponent. Objekter av JInternalFrame kan dermed settes inn på samme måte som alle andre komponenter som er basert på JConponent. Håper dette hjelper, sitter med feber og tette bihuler, så ting blir av og til "litt" feil. Endret 27. januar 2006 av mar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå